Burada açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, "20 yılda Türkiye'ye çağ atlattık" diyerek, “Projemizde herhangi bir kamu bütçesi kullanmadık. İşletme süresi boyunca güncel enerji fiyatı üzerinden yüzde 13 indirim uygulanacak. Karayolları 11. Bölge Müdürlüğü’müzün tüm enerjisi herhangi bir bedel ödemeksizin bu santralden karşılanacak. Enerji giderlerinin azaltılmasına önemli katkı sağlayacak.” dedi." ifadelerini kullandı. Bakan Uraloğlu, Karayolları 11. Bölge Müdürlüğünde düzenlenen koordinasyon toplantısına katıldı. Daha sonra Edremit ilçesinde 784 bin metrekare alana kurulan 55,6 megavat kapasiteli güneş enerjisi sistemleri santralinin açılış törenine iştirak eden Uraloğlu, doğu ile batıyı birbirinden ayırmaksızın, ulaştırma ve haberleşme alanında pek çok yatırıma imza attıklarını söyledi. Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, Filyos Limanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları gibi dev ulaştırma projelerini başarıyla tamamladıklarını hatırlatan Uraloğlu, "Ülkemizi yarım asırlık hayalimiz olan yüksek hızlı tren işletmeciliği ile tanıştırdık. 21 yılda demiryollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım yaptık. Türkiye'ye çağ atlattık. Ülkemizin her noktasını yatırım planlarımıza dahil ediyoruz. Elbette gösterdiğimiz bu özeni, Van ilimiz için de gösteriyoruz." dedi.

”20 yılda Türkiye’ye çağ atlattıklarının altını çizen Bakan Uraloğlu, “Ülkemizin her noktasını yatırım planlarımıza dahil ediyoruz. Elbette gösterdiğimiz bu özeni, Van ilimiz için de gösteriyoruz. Bugüne kadar Van’ın ulaşım ve iletişim altyapısına yatırımları için 37 milyar 660 milyon liranın üzerinde harcama yaptık” diye konuştu. Uraloğlu, 2003 yılında 36 kilometre olan bölünmüş yolu, 583 kilometreye çıkardıklarını belirterek, Van’a yapılan yatırımlara ilişkin şunları kaydetti:

“İlimizde 2003’e kadar bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol bulunmazken, biz 320 kilometre bitümlü sıcak karışım standardında yol yaptık. Van’ı Bitlis’e bölünmüş yollarla bağladık. Van Edremit-Gevaş-Bitlis İl Sınırı Yolu, Erciş-Muradiye Çaldıran Yolu, Van-Özalp-Saray-Kapıköy Yolu Yolunu sathi kaplamalı bölünmüş yol standardında tamamladık. Bin 400 metre uzunluğunda ve 9 metre genişliğinde Karabet Kar Tünelini, 2 bin 306 metrelik Kuskıran Tüneli 1. Tüpünü ve 250 metrelik Çatak Çığ Tünelini trafiğe açtık. İlimiz sınırlarında 131 kilometrelik demiryolu ağımız mevcuttur. 50 vagon taşıma kapasiteli Sultan Alparslan ile İdris-i Bitlisi feribotlarının işletmeye aldık. Tatvan ve Van liman sahasını taradık. 131 kilometrelik mevcut konvansiyonel hattın yenileme ve komple bakımını yaptık. Van Ferit Melen Havalimanı’mızda 2003 yılında 144.003 olan yolcu trafiğimiz, 2022 yılında 1 milyon 311 bine ulaştı. Van Ferit Melen Havalimanı Yeni Terminal Binası Aks İlavesi ile Teknik Blok ve Kule Yapımı projemiz sayesinde; yıllık yolcu kapasitemiz 1 milyon 200 binden 2 milyon 500 bine çıktı. Edremit Küçük Tekne Barınağı inşaatını bitirdik. Gevaş Barınağını ve Gevaş Akdamar İskelesi’ni onardık. İlimizde halen devam eden 10 adet karayolu projemiz ve 2 adet denizcilik projemiz var. Durmadan her daim Türkiye için hizmet üretmeye devam ediyoruz.”

Editör: Doğukan ÖZKURT