Linde + Wiemann, 2010 yılında Türkiye'nin önde gelen otomotiv yan sanayi firmalarından Opsan ile ortaklık kurmuş ve bu işbirliği sonucunda Linde Opsan adı altında üretim yapıyordu. 25 bin metrekarelik kapalı alanda faaliyet gösteren bu tesis, yılda 130 milyon punta ve 55 milyon bağlantı elemanı üretiyor. Ford Tourneo ve Ford Transit projeleriyle 2012 yılında seri üretime başlamış olan tesis, ayrıca TOGG gibi yerli markalarla da işbirliği yapıyordu.

TOKİ resmen duyurdu: Bu illerde 7 bine ev satılacak TOKİ resmen duyurdu: Bu illerde 7 bine ev satılacak

Otomotivde Küresel Dönüşüm: Çin ve Tesla Etkisi

Linde + Wiemann'ın Türkiye pazarından çekilme kararı, otomotiv sektöründeki küresel değişimlere işaret ediyor. Çin’den gelen düşük maliyetli araçlar ve Tesla'nın elektrikli araç üretimindeki üstünlüğü, geleneksel otomotiv devlerini zorlu bir döneme soktu. Elektrikli araçların hızla yükselmesi, büyük markaların üretim hatlarını yeniden şekillendirmelerini ve bazı bölgelerde küçülme adımları atmaları gerektiğini gösteriyor. Bu çerçevede, BMW gibi devler de tesis kapatmak ve çalışanlarıyla yollarını ayırmak zorunda kalmıştı.

Opsan'ın Geleceği ve Sektöre Etkisi

Opsan, 1963 yılında kurulduğundan bu yana Türkiye’nin önemli otomotiv yan sanayi firmalarından biri olarak dikkat çekiyordu. Şirket, sac ve kaynak montajlı parçalar üreterek sektördeki köklü yapısını sürdürüyor. Linde Opsan ile kurduğu ortaklık 2010'da yeni bir boyut kazanmıştı. Ancak Linde + Wiemann'ın Türkiye'den çekilmesinin ardından, bu ortaklıkla birlikte hem yerli üreticiler hem de küresel markalarla olan ilişkilerde değişiklikler yaşanması bekleniyor.

Linde Opsan, daha önce Ford Otosan, TOFAŞ, Stellantis ve Magna gibi küresel otomotiv devlerine üretim yapıyordu. Şirketin Türkiye'den çekilmesi, bu işbirliklerinde yeni düzenlemelere yol açabilir.

Ekonomik Belirsizlik ve Yeni Stratejiler

Türkiye’nin otomotiv sektörü, yeni gelişen elektrikli araç pazarının yanı sıra düşük maliyetli Çin markaları ve Tesla gibi yeni küresel oyuncuların baskısıyla karşı karşıya. Bu durum, Türk otomotiv yan sanayisinin de küresel rekabet koşullarına ayak uydurabilmesi için yeniden yapılanma ihtiyacını doğuruyor.

Kaynak: SON DAKİKA