Yusufeli ilçesinde inşa edilen ve Türkiye'nin birinci, dünyanın ise 5. en yüksek barajı olan Yusufeli Barajı ve HES projesi nedeniyle ilçe merkezi ve 7 köy sular altında kalmıştı. Yeni yerleşim yeri inşa edilirken, bu yeni bölgeye ulaşımı sağlayacak relokasyon yolları hizmete açıldı. Ancak bu yol güzergahında bulunan T14 Tüneli'nde kayma meydana geldiği iddia edildi. Tünelin son 200 metresinde çatlaklar ve açılmalar gözle görülür hale geldi.
T14 Tüneli, 2 bin 460 metre uzunluğunda ve bu kayma meydana gelen son bölümünde ciddi çatlaklar bulunuyor. Bu durum nedeniyle alternatif bir yol inşa edilmeye başlandı.
Bölge halkından Serhat İnce, T14 Tüneli'nin sular altında kalan eski yolun yeni yapılan versiyonu olduğunu ve tünelin son kısmında açılmaların meydana geldiğini belirtti. Yetkililerin ölçümler yaptığını ve kaymanın olduğunu doğruladığını ifade eden İnce, yeni bir yol yapım çalışmasının başlatıldığını söyledi.
Yusufeli Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Fevzi Polat ise tünelde ciddi kayma ve çatlama yaşandığını ve bu durumun günlük hayatta birçok aracın bu tüneli kullanmak zorunda kalmasını riskli hale getirdiğini vurguladı. Polat, tünelin bir an önce onarılmasını talep etti.
TAKA/AYŞEN KARABİNA