Bankacılık sektöründe yer alan milyonlarca tüketiciyi ilgilendiren bir gelişme yaşanıyor. TÜKONFED Bankacılık Komisyonu Başkanı Hüseyin Ölmez'in açıklamalarına göre, bankaların tüketicilerden aldığı bazı kesintilerin geri alınması mümkün olabilir. Ölmez, bankaların kredi kartı aidatı, kredi tahsis ücreti ve sigorta ücretleri gibi ödemelerini geri almak için tüketici haklarının korunduğunu belirtti.
Kredi kartı kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, tüketicilerin bankalara ödediği aidat ve ücretler konusunda dikkatli olmaları gerektiği vurgulanıyor. Özellikle, bankaların yıllık aidat adı altında talep ettiği ücretlerin, Tüketici Hakem Heyeti veya Bankalar Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyeti'ne başvurularak geri alınabileceği ifade ediliyor.
Bankaların kredi kartı hizmetlerinde sunduğu ek hizmetlerin ücretlendirilmesi konusunda da tüketicilerin dikkatli olması gerektiği belirtiliyor. TÜKONFED Bankacılık Komisyonu Başkanı Hüseyin Ölmez, bankaların tüketici kredilerinde kredi tahsis ücreti alabileceklerini ancak bu ücretin belirli bir oranı aşmaması gerektiğini ifade etti.
Bankaların tüketiciyi korumak adına sağlık sigortası yapılmasını zorunlu tuttuklarına dikkat çeken Ölmez, bu sigortanın bankanın belirlediği şirket üzerinden yapılmasının zorunlu olmadığını belirtti. Tüketicilerin, bankanın sunduğu sigorta şirketini kullanma zorunluluğu olmadığını ve farklı bir sigorta şirketinden sigorta yaptırabileceklerini vurguladı.
Ölmez, bankaların tüketiciye yönelik uygulamalarında vergi usul kanununa aykırı davrandıkları durumların da olduğunu ifade etti. Özellikle, bankaların fazla tahsil ettiği ekspertiz rapor ücretlerinin geri alınabileceğini belirtti. Bu konuda tüketici haklarını korumak adına Tüketici Hakem Heyeti veya Bankalar Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyeti'ne başvurulabileceğini dile getirdi.
TAKA/AYŞEN KARABİNA