BASIN İLAN KURUMU’NDAN 2024 VE 2025 İÇİN KRİTİK UYARILAR
Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Cavit Erkılınç, yayımladığı yeni yıl mesajında basın sektörüne yönelik önemli açıklamalarda bulundu. Erkılınç, basın mensuplarının yanında olmaya devam edeceklerini ve istişare mekanizmasının aktif olarak işletileceğini belirtti.
Kararlılıkla hedeflerine ilerlediklerini ifade eden Erkılınç, gazeteler, internet haber siteleri ve dergilerden oluşan 2 bini aşkın medya kuruluşunun desteğinin sektördeki başarıda büyük pay sahibi olduğunu vurguladı.
RESMİ İLAN VE REKLAMDA 5 MİLYAR TL HEDEFİ
BİK tarafından basın kuruluşlarına verilen resmî ilan ve reklam desteklerine değinen Erkılınç, 2024 yılı için hedefledikleri 4 milyar TL’lik bütçeye ulaşıldığını söyledi. 2025 yılı için ise hedefin 5 milyar TL olduğunu açıkladı. Ancak, yalnızca resmî ilan gelirlerine bağlı kalmanın risklerine dikkat çekerek, farklı gelir modelleri geliştiremeyen yayınların zorluk yaşayabileceğinin altını çizdi.
İLAN ADETİNDEKİ DÜŞÜŞ VE ÇÖZÜM ARAYIŞLARI
Erkılınç, ilan adetlerinde yaşanan düşüşün sektörde endişe yarattığını belirtti. Resmî İlan Fiyat Tarifesi’ne yapılan zamlara rağmen bazı yayıncıların zam oranını yetersiz bulduğunu ifade eden Erkılınç, belirlenen oranın üzerinde zam yapılmasının sektöre zarar verebileceğini söyledi.
“Önümüzdeki dönemde enerjimizi ilan adetlerindeki düşüşü engellemeye harcamamız gerekiyor” diyen Erkılınç, bu durumun sadece BİK’in değil tüm sektör temsilcilerinin ortak çabasıyla çözülebileceğini vurguladı.
NİTELİK VE İSTİKRAR VURGUSU
BİK’in gelecekteki hedeflerinin nitelikli ve istikrarlı gazeteler ile internet haber sitelerine kavuşmak olduğunu belirten Erkılınç, sektörün daha güçlü ve dirençli bir yapıya ulaşacağına inandığını söyledi.