Yapılan bir ankette 5.Sırada çıkıyor dense de Trabzon’un ilk sıradaki sorunu işsizlik, ikinci sıradaki sorunu trafik sıkışıklığıdır.

Son dönemde yakıt zamları sebebiyle trafiğe çıkan araç sayısı azalsa da sorun halen yerinde.

Bunun sebepleri var.

Trafikte araç sayısının anormal artması, dalçıkların yapılamaması, otoparkların yetersizliği ve planlama eksikliği sebebiyle sorun bir türlü aşılmadı.

Unuttuk ama yazın kuyruklar Yomra’dan havalimanına kadar geliyordu. Kaşüstü dalçığına ciddi harcamalar yapıldı ama birinci sınıf iş çıktı, sorun ortadan kalktı.

Değirmedere’deki sıkıntı da kısmen Çimento’nun oradaki dalçıkla çözülmüştü.

Trabzon’un trafikteki kesin çözümü Güney Çevre Yoludur.

Güney Çevre Yolu sadece bir yol değil, Trabzon’u büyütecek olan projedir.

Belki 2022 sonuna kadar kazma vurulacak.

Trabzon Milletvekilleri Muhammet Balta ile Salih Cora, Ulaşım Mastır Planı’nın sonuç toplantısında bunu işaret eden sözler söylediler.

Biz yine de Kanuni Bulvarından devam edelim. Kanuni Bulvarı çok işlevsel bir yol olacak.

Boztepe tünelerine giriş viyadüklerinin tablaları konuluyor. Ve sonrasında o viyadükler yeşillendirilecek ve çevre kirlilği de ortadan kalkacak.

Viyadüklerden sonrası asıl zor olan Çukurçayır’dan Değirmendere bağlantısı.

Bu yol tamamlandığında Trabzon trafiğinin sorunlar anlamında beli kırılacak.

Çünkü 60 bin insanın oturduğu Boztepe ve Çukurçayır’dan şehir merkezine inip Yomra, Kaşüstü Tıp fakültesi ve KTÜ’ye gidenler 1.5 saatte gidebiliyorlar.

Çukurçayır 1001 evlerden Hayali garajının yanında ve yine Vardallar Otomotivin önündeki kavşağın yapımı ile yolun sahile bağlanması ve Yonca kavşak ile birlikte Rize, Giresun ve KTÜ istikametine verilmesi sıkıntıları aşacak.

Bu bağlantı ile ilgili Karayolları Bölge Müdürü sevgili Mehmet Aşık’ı aradım.

Ne oldu, Sorun mu var?

Trabzon milletvekilleri ‘Konya’da 5 km de harcanın yol parası Trabzon’da 1 kilometrede harcanıyor.’ demişti. Trabzon’da istimlak bedelleri yüksek.

Aşık şunları söyledi:

‘Bizim çok önem verdiğimiz bir yoldur. Bu yolu yıl sonuna kadar bağlamak istiyoruz. Acil komulaştırma kararı alındı. Şimdi davalar açılıyor ve en kısa sürede hak sahiplerine ödemelerini yapmaya gayret edceğiz. Eğer bu bağlantıyı yıl sonuna kadar tamamlayabilirsek Trabzon çok ciddi bir şekilde rahatlama yaşayacak.’

Kanuni Bulvarının Akyazı tünellerinden girip, Beşirli; Karşıyaka, Aydınlıkevler, Erdoğdu, Bahçecik, Yeni Cuma’dan geçip Çukurçayır’a geleceği söylense kimse inanmazdı!

50 yılda Tanjant bulvarı zar zor açıldı.

Kanuni Bulvarında çok önemli mesafeler alındı.

Bunda Ulaştırma Altyapı eski Bakanı Cahit Turhan, mevcut Bakan Adil Karaismailoğlu ve Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu beyin katkıları büyük.

Kuşkusuz Ulaştırma Altyapı eski Bakanı, Trabzon’un fahri hemşehrisi Binali Yıldırım beyin Başbakanlığında da gayretleri çoktur. Ancak Binali Beyin Çanakkale Köprüsünü televizyonda anlatırken eski, yeni bakanlarımızdan söz etmemesini de garipsedim.

Dünyada bir ekonomik kriz var.

Türkiye’de artık MEGA projeler anlamında acil olmadıkça kemer sıkılmıştır.

Trabzon’un MEGA projesi şu anlık Kanuni Bulvarıdır ve belinin kırılması yani bitme noktasındadır, tamamlanması için tüm imkanlar seferber edilmelidir.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu Trabzonludur. Genel seçimlerinden önce Cumhurbaşkanı Erdoğan’a bu devasa projenin kurdelasını kestirmelidirler.

Çanakkale 1915 Köprüsü dahil yüzlerce dev projenin temelini atıp kurdelasını kestirtdikleri gibi.