Çay Sanayi ve Ticaret A.Ş. (ÇAYKUR), 2024 yılı için kuru çay üretimini 150 bin ton olarak tamamladı. ÇAYKUR Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim, 783 bin ton yaş çay alımından bu kadar kuru çay üretildiğini açıkladı. Alim, bu yıl yaş çay sezonunun verimli geçtiğini ve üreticilere büyük destek sağlandığını belirtti.
Alim, özellikle yaş çay alımında herhangi bir sıkıntı yaşanmadığını ve tarihin en yüksek kotasının uygulandığını vurguladı. “İlk kez üçüncü sürgünü uzattık ve bu dönemde yaklaşık 3 bin ton yaş çay aldık. Böylece toplamda 290 bin ton yaş çay aldık ve üreticimizin yanında olduğumuzu bir kez daha gösterdik” dedi. Ayrıca, bu yıl yaş çay alımında 60 kg, 650 kg ve 750 kg’lık kota limitlerinin uygulanarak üreticinin daha fazla çay üretmesine olanak sağlandığına dikkat çekti.
Beyaz Çay Üretimi ve Yüksek Fiyatlar
Beyaz çay üretimiyle ilgili de açıklamalarda bulunan Alim, bu yıl 300 kilo beyaz çay aldıklarını belirtti. Beyaz çayın kilosunun 4 bin liradan alındığını ifade eden Alim, yüksek fiyat nedeniyle yeterli miktarda beyaz çay toplama zorluğu yaşadıklarını kaydetti. Ancak, beyaz çay üretiminde gelecek yıl daha verimli sonuçlar alınması adına üreticilere teşvik sağlanacağı müjdesini verdi. Ayrıca, beyaz çaydan üretilen bir krem ürününün yakında satışa sunulacağı da duyuruldu. Beyaz çay kremi, güneş kremi ve yanık kremi olarak kullanılabilecek.
Soğuk Çay Satış Hedefi Aşıldı
Alim, Didi markalı soğuk çay için bu yıl 110 milyon litre satış hedeflediklerini belirtti. Şu ana kadar elde edilen satış verilerinin hedefin üzerinde olduğunu ve yıl sonunda daha fazla satış yapmayı beklediklerini söyledi.
Çayda Gelecek Vizyonu ve Yurt Dışı Çalışmaları
ÇAYKUR Genel Müdürü, çayın stratejik bir ürün olduğunu ve iklim değişikliklerinin etkisiyle dünya çapında çay üretiminin zorlaşacağına işaret etti. Bu durumu fırsat olarak gören Alim, Türk çayının gelecekte çok daha değerli hale geleceğini söyledi. Yurt dışında bayiliklerin genişletilmesi ve satış alanlarının arttırılması adına çalışmaların hızlandığını belirten Alim, birkaç yıl içinde yurt dışında daha güçlü bir pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini ifade etti.
Yıl Sonu Hedefi 132 Bin Ton
Alim, kuru çay satış hedeflerinin 132 bin ton olduğunu ve şu an itibarıyla 100 bin tonun üzerine çıkıldığını dile getirerek, yıl sonunda bu hedefe ulaşacaklarını söyledi. ÇAYKUR'un, sektöründe lider konumunu pekiştirerek daha fazla üretim ve satış yapmayı hedeflediği vurgulandı.
Çay Sektöründe Gelecek Beklentileri
Alim, çay sektöründe yaşanan iklimsel zorlukların ve küresel üretim sıkıntılarının Türk çayına olan talebi artıracağını öngördüklerini belirtti. ÇAYKUR, bu dönemde üretici desteklerini artırarak sektördeki büyümesini sürdürecek ve dünya pazarlarında rekabetçi olmayı hedefleyecek.