Denetimlerde Tespit Edilen İhlaller
Bakanlık açıklamasında, denetimlerde birçok dijital platformun ve servis sağlayıcının tüketiciyi mağdur ettiği belirtildi. Özellikle:

  • Sunulmayan Hizmet İçin Ücret Talep Edilmesi: Kullanıcılara fiilen sunulmayan hizmetler karşılığında bedel talep edildiği tespit edildi.
  • Taahhütname Koşullarında Değişiklik: Taahhüt süreleri içinde tüketici aleyhine sözleşme değişiklikleri yapıldığı ortaya çıkarıldı.

Amaç Tüketici Haklarını Korumak
Ticaret Bakanlığı, dijital platform ve internet servis sağlayıcılarının mevzuata uyumlarını sağlamak ve tüketici mağduriyetlerini önlemek amacıyla çalışmalarını sürdüreceğini açıkladı. Yapılan bu denetimlerle hem vatandaşların çıkarlarının korunmasının hem de müşteri memnuniyetinin artırılmasının hedeflendiği belirtildi.

Ev Alıp Satanlar Dikkat! e-Devlet Üzerinden Güvenli Ödeme Sistemi Artık... Ev Alıp Satanlar Dikkat! e-Devlet Üzerinden Güvenli Ödeme Sistemi Artık...

Mevzuata Uyum İçin Uyarı
Bakanlık, ilgili şirketlerin yasal düzenlemelere uyum göstermemesi durumunda daha ağır yaptırımların da uygulanabileceği konusunda uyarıda bulundu. Dijital yayın ve internet sektöründeki firmaların, hizmet kalitesini artırmaları ve mevzuata uygun hareket etmeleri gerektiği vurgulandı.

Kaynak: HABER MERKEZİ