Eğitimde Nitelik Kaybı Büyüyor

Muhammet İkinci, 2024-2025 eğitim öğretim yılının ilk yarısının tamamlandığını ancak yıllardır süregelen yapısal sorunların çözülmediğini belirtti. Eğitim sistemindeki nitelik kaybının giderek arttığını vurgulayan İkinci, okullarda temizlik personeli ve teknik kadro eksikliğine dikkat çekti. Geçici personel istihdamıyla yürütülen hizmetlerin, öğrencilerin ve eğitim emekçilerinin sağlığını tehlikeye attığını ifade etti.


Ekonomik Krizin Etkileri

Ekonomik kriz nedeniyle öğrenciler arasında öğrenme geriliği probleminin arttığını belirten İkinci, okullarda sıcak yemek ve temiz su temin edilmemesini eleştirdi. Ayrıca, ücretli öğretmenlerin güvencesiz çalıştırılmasının eğitimin niteliğini olumsuz etkilediğini vurguladı.


Çocuk İşçiliği ve Eğitimde İstismar

Mesleki Eğitim Merkezleri’nde (MESEM) çocuk işçiliği ve ucuz emek sömürüsü yaşandığını dile getiren İkinci, bu uygulamaların toplumsal bir sorun haline geldiğini belirtti. Çocuk emeğinin sömürülmesini önleyecek düzenlemelerin acilen yapılması gerektiğini söyledi.

Giresun'da 354 okulda 64 bin 983 öğrenci yarıyıl tatiline girdi Giresun'da 354 okulda 64 bin 983 öğrenci yarıyıl tatiline girdi

Dinselleşme ve Özelleştirme Eleştirisi

Çeşitli dernek ve vakıflarla yapılan işbirlikleri ve ÇEDES projesi kapsamında eğitimin laiklik ve bilimsellikten uzaklaştığını belirten İkinci, özelleştirme politikalarının eğitim masraflarını artırarak fırsat eşitliğini ortadan kaldırdığını vurguladı. Kayıt parası, bağış ve kermeslerle velilerin maddi yükünün arttığını ifade etti.


Kalıcı Yaz Saati Uygulaması ve Şiddet Sorunu

Kalıcı yaz saati uygulamasının öğrenciler ve eğitim sürecini olumsuz etkilediğini belirten İkinci, bilimsel verilere rağmen bu uygulamanın sürdürülmesini eleştirdi. Ayrıca, eğitim kurumlarındaki şiddet olaylarının arttığını ve eğitim emekçilerinin can güvenliği için acil önlemler alınması gerektiğini dile getirdi.


Sonuç ve Çözüm Önerileri

Eğitim-Sen, eğitimde başarının anahtarının laiklik, bilimsellik ve kamusallık ilkelerine bağlı kalınması olduğunu vurguladı. İkincisi, özelleştirme ve ticarileşmenin sonlandırılması ve eğitim emekçilerinin güvenceli çalışma koşullarına kavuşması gerektiğini belirtti.

Muhabir: BİROL SANCAK