2025’te Yeni Dönem Başlıyor
1 Ocak 2025 itibarıyla elektrikli araç sahiplerini yakından ilgilendiren bir düzenleme yürürlüğe giriyor. Yıllık 5 bin kilovatsaat (kWh) sınırını aşan elektrik tüketicileri artık devlet desteğinden yararlanamayacak. Bu değişiklik, özellikle elektrikli araçlarını evde şarj eden sürücüler için ciddi maliyet artışlarına yol açabilir.
Elektrikli Araçlarda Yükselen Maliyetler
Elektrikli araç kullanıcılarının büyük kısmı yılda 5 bin kWh sınırını kolayca aşabiliyor. Örnek olarak:
- Togg T10X gibi bir araç ayda 4-5 kez şarj edildiğinde 350-400 kWh enerji tüketiyor.
- Bu da yılda 4.2 ila 4.8 bin kWh arasında tüketim demek.
Yeni düzenleme ile kilometre başına şarj maliyeti 0.53 TL’den 1 TL’ye kadar çıkabilir.
40 Milyon Aboneyi Etkiliyor
Ekonomim’in haberine göre, düzenleme yaklaşık 40 milyon elektrik abonesini kapsıyor. Yıllık 5 bin kWh limitini aşan kullanıcılar, elektriği artık gerçek maliyet üzerinden ödeyecek. Aylık 417 kWh sınırını aşan her abone bu düzenlemeden etkilenecek.
Elektrikli Araçlarda İlgiyi Azaltabilir
Bu düzenleme, elektrikli araçların toplam sahip olma maliyetini artırarak, bu araçlara olan talebi olumsuz etkileyebilir. Elektrikli araçlar çevreci olmalarıyla bilinse de artan enerji maliyetleri, tüketicilerin bu tercihi yeniden gözden geçirmelerine neden olabilir.
Yeni elektrik tarifesi, elektrikli araç sahipleri için ciddi bir mali yük getirecek. Özellikle evden şarj etme alışkanlığı olan kullanıcıların dikkatli bir tüketim planlaması yapmaları gerekecek. Bu düzenlemenin uzun vadede sektörü nasıl etkileyeceği merak konusu.