2024-2025 yılları, kasasında para olan borçsuz nakliye şirketleri için yıpratıcı, kasası boş borçlu şirketler için ezici olacak” dedi.

Olumsuz Etkiler

Çavdar, lojistik sektörünün genel durumu ve Karadeniz Bölgesi'ndeki lojistik faaliyetler hakkında bilgi vererek, 2024 yılının son iki yıla göre daha durağan geçtiğini belirtti. “Faizlerin zorunlu bir biçimde yükseltilmesinden dolayı paraya kolay ulaşılamıyor olması, Türkiye’nin üretimini ve ihracatını etkiledi. 2024 ve 2025 yılı bu şekilde devam eder. FED-AMB gibi uluslararası merkez bankaları faiz indirimlerine başlar neticesinde piyasalarda para bollaşır ve resesyondan çıkılırsa ticaret normal seyrine geri döner” diye konuştu.

Altın Çağı Yaşadık

Çavdar, 2025 yılının son çeyreğinden önce piyasaların kendine gelebileceğine inanmadığını ifade ederek, 2022 ve 2023 yıllarında pandemi ve Rusya-Ukrayna savaşı etkisiyle taşıma planlamalarının zorunlu olarak Türkiye'ye kaymasıyla ülkemizde aşırı ölçekte bir yük fazlalığı oluştuğunu belirtti. “Taşıma talebinin hızlı bir biçimde karşılanma gayreti navlun değerlerini tırmandırdı. Bunun sonucunda tabiri caizse sektörümüz altın çağını yaşamıştı” dedi.


Bu açıklamalar, lojistik sektörünün mevcut durumunu ve gelecekteki beklentilerini özetlerken, sektör oyuncularının karşılaştığı zorluklar ve fırsatlar hakkında da önemli ipuçları sunuyor.

Muhabir: BİROL SANCAK