Kamu görevlilerinin birden fazla görev alarak çift maaş almasını engelleyen yasal düzenleme, 1 Ocak 2025 tarihinde yürürlüğe girecek. Bu düzenleme ile çalışanların yalnızca bir maaş alması ve bu maaşın üst sınırının belirlenmesi hedefleniyor.
Düzenleme Kapsamı
Yapılacak değişiklik, kamu ve özel sektör fark etmeksizin tüm kurum ve kuruluşlarda geçerli olacak. Yönetim, denetim, danışmanlık ve kurullarda görev alan çalışanlara, sadece bir görev için ödeme yapılacak. Artık birden fazla görevden dolayı herhangi bir ek ödeme yapılmayacak.
Maaş Üst Sınırı ve Uygulama
Görev başına yapılan huzur hakkı, ücret ya da ikramiye ödemelerinin aylık net tutarı, 108 bin gösterge rakamı ile çarpılan memur maaş katsayısına göre hesaplanacak. Bu hesaplama bugünkü verilere göre yaklaşık 98 bin TL'ye denk geliyor. Ayrıca, fazla maaş alan kamu görevlilerine yapılan ödemeler, belirli vergi kesintileri yapıldıktan sonra, ilgili kurumun hesaplarına aktarılacak.
Kamuda Fazla Maaş Nasıl Yönetilecek?
Birden fazla görevde bulunan kamu görevlilerine yapılan ödemelerin tutarları, ilgili kurumun bütçesine kaydedilecek. Üst sınırın aşılması durumunda fazla ödeme, genel bütçeye dahil edilecek.