Eskişehirli sanayici Anıl Köse, soğuk hava koşulları ve kar yağışı nedeniyle araçların daha az kullanıldığını belirterek, "Yolda kalmamak için aküleri, yeni ya da eski olması fark etmeksizin kontrol ettirmekte fayda var" dedi.
Soğuk havaların etkisiyle araç kullanımları azalırken, vatandaşların toplu taşıma araçlarını tercih etmesi, kişisel araçların daha uzun süre kullanılmadan garajda kalmasına neden oluyor. Ancak, uzun süre kullanılmayan araçlarda, özellikle aküde sorun yaşanma olasılığı artabiliyor. Uzmanlar, araçların akü kutup başlarının sökülmesini ve düzenli bakımlarının yapılmasını öneriyor.
“Yolda Kalma Riskini Azaltmak İçin Akü Kontrolü Şart”
Eskişehirli sanayici Anıl Köse, kışın araçlarda akü arızalarının daha sık yaşandığını belirterek, araç sahiplerini uyardı: “Akü kontrolü, en dikkat edilmesi gereken konulardan biri. Biz, burada ve Türkiye’nin birçok yerinde ücretsiz akü kontrolü hizmeti veriyoruz. Kış aylarında aracın yolda kalmaması için akülerin kontrol edilmesi çok önemli. Akü kimyasal bir reaksiyonla enerji üretir ve çok soğuk havalarda donma riski vardır. Ayrıca, araç uzun süre hareketsiz kalırsa, aküde boşalma yaşanabilir. Bu yüzden araçların kışın dışarıda uzun süre bırakılmaması gerekir, aksi takdirde akü bitme noktasına gelebilir.”
LPG’li Araçlarda Akü Problemleri Daha Fazla Yaşanıyor
Köse, LPG’li araçlarda akü arızalarının daha sık yaşandığını da dile getirdi: “LPG’li araçlarda akü sorunu daha fazla görülüyor. Tüplü araçlar, 24 saat elektrik tüketimi yapar ve eğer araç kilometre yapmıyorsa, akü boşalır ve hatta bozulabilir. Bu tür araçlarda akülerin düzenli olarak kontrol edilmesi önemlidir. Akü şarjı eksikse, şarj edilmesi gerekebilir; eğer bozulmuşsa, yenisiyle değiştirilmelidir.”
“Kışın Araç Kullanılmayacaksa Akü Kutup Başları Sökülmeli”
Kış aylarında, uzun süre kullanılmayan araçların akü arızalarını önlemek için bazı basit önlemler alınabileceğini belirten Köse, şunları söyledi: “Garajda bekleyen araçlarda büyük bir sorun yaşanmaz, fakat dışarıda park halindeki araçlar daha fazla sıkıntı yaşayabilir. Eksi 5-10 dereceye düşen sıcaklıklarda araçlar da donma riskiyle karşı karşıya kalır. Kışın araçlarını kullanmayacak olan vatandaşlara önerim, akü kutup başlarını sökmeleri. Bu, özellikle tüplü araçlar için önemli. Çünkü bu tür araçlar, sürekli olarak enerji çeker. Eğer araç kullanılmayacaksa, kutup başını sökerek aküdeki boşalmayı engelleyebilirsiniz. Araç kullanıma hazır olduğunda kutup başı tekrar bağlanmalıdır.”