Bakan Tekin, Türkiye'de öğretmen yetiştirme metodolojisinin değiştirilmesinin elzem olduğunu vurguladı. "Ortaöğretim mezunu kişilerin öğretmen olduğu bir süreçten, öğretmenler için ayrı okullar ve enstitüler kurulan bir yapıya evrildik. Artık lisans eğitiminin yanına gerekli formasyonların eklenmesi öne çıkıyor," dedi. Dünyadaki uygulamalara bakıldığında, öğretmenlerin lisans eğitiminden sonra 600 saate kadar eğitim aldıklarını belirten Tekin, Türkiye'deki 90 saatlik uygulama eğitiminin yetersiz kaldığını söyledi.
Milli Eğitim Akademisi'nin kurulmasıyla öğretmen adayları ve mevcut öğretmenler için kapsamlı eğitim programları planlanıyor. Akademi, öğretmen adaylarının atanma sürecinde önemli bir rol oynayacak. Adaylar, dört dönem sürecek hazırlık eğitiminden geçecek ve güvenlik soruşturmasından geçirilecekler. Eğitim sürecinde her teorik ders için en az iki yazılı sınav yapılacak, geçme notu 60 olarak belirlendi. Uygulamalı derslerden 70'in altında puan alanların ise akademi ile ilişiği kesilecek.
Mevcut öğretmenler de müfettişlerin denetimlerinden geçecek. Yetersiz görülen öğretmenler, Akademi'de yeniden eğitime tabi tutulacak. İkinci değerlendirmede de yetersiz bulunanlar, genel idare hizmetlerine alınacak.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, "Bu adım sadece öğretmen adayları için değil, mevcut öğretmenlerin de hizmet içi eğitim programları için büyük bir yenilik. Eğitim fakültesindeki akademisyenlerle bu süreci yürüteceğiz," dedi. Bu kanun teklifi ve Akademi'nin kurulmasıyla, Türkiye'de öğretmenlik mesleği yeni bir döneme girecek.