TÜRKİYENİN EN DERİN METROSU İSTASYONU
Gayrettepe İstasyonu’nu da içeren 3,5 kilometre uzunluğundaki Kağıthane-Gayrettepe etabındaki çalışmalarda sona yaklaşılmış olmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyleyen Bakan Uraloğlu, “72 metre derinliği ile Türkiye’nin en derin metro istasyonu olma özelliğine sahip Gayrettepe İstasyonu’nun hizmete alınmasıyla havalimanı metro hattımız Metrobüs ve Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metro Hattı ile entegre olacak. Hattın erişilebilirlik fonksiyonu gelişecek aynı zamanda Şişli ve Beşiktaş’ta Kağıthane ve Eyüp ilçelerine metro ile bağlanmış olacak” dedi. Bu istasyonun inşası için 67 bin metreküp beton imalatının tamamlandığını, 23 bin metrekare kapalı alan inşa ettiklerini ve kusursuz erişim sağlamak için yaya simülasyonları çalıştıklarını belirten Uraloğlu, 32 adet yürüyen merdiven ile 8 adet asansör planladıklarını ve elektromekanik imalatlarda sona yaklaştıklarını aktardı.
Sertifikasyon süreci sonunda Gayrettepe-Kağıthane kesimi de tamamlanarak proje bütünüyle hizmete açılmış olacağını, böylece hat uzunluğu 37,5 kilometreye istasyon sayısı 9’a çıkacağının bilgisini veren Bakan Uraloğlu, “İstanbullu hemşerilerimiz; İstanbul Havalimanı’na Kabataş-Mahmutbey Metro Hattına entegre olarak doğrudan raylı sistem ile güvenli, hızlı ve ekonomik şekilde ulaşacaklar. Proje ile; Gayrettepe – İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 30 dakika, Göktürk-Mahmutbey arası 38 dakika, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı arası 45 dakika, Taksim – İstanbul Havalimanı arası 41 dakika, Taksim – Göktürk arası 26 dakika ve 4. Levent – İstanbul Havalimanı arası 35 dakika olacak” dedi.
“YERLİ VE MİLLİ İMKANLAR”
İlk defa yerli ve milli imkanlarla, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca desteklenen bir proje ile Aselsan ve iş birliği içinde bulunduğu TÜBİTAK tarafından geliştirilen sinyalizasyon sisteminin bu metro hattında kullandıklarını ifade eden Uraloğlu, 2023-2043 yılları arasındaki 20 yıllık projeksiyonda toplam ekonomik kazancın yaklaşık 2 milyar 640 milyon Avro olacağını ifade etti.
VATANDAŞLARIN HİZMETİNE SUNULACAK
Bakan Uraloğlu, projelerin tamamlandığında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak İstanbul’un raylı sistem ağının yüzde 50’den fazlasını biteceğini ve İstanbullu vatandaşların hizmetine sunulacağını kaydetti. Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak özellikle büyük şehirlerde yaşayan vatandaşların yaşamının kâbusa dönüşmemesi için çok önemli kentiçi raylı sistem projelerini hayata geçirdiklerini kaydetti. Uraloğlu, bugüne kadar ülke genelinde 12 ilin işletme altındaki 922 kilometre şehir içi raylı sistem hattının 395 kilometresi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca yapıldığını, şu anda da Kocaeli, Kayseri ve Konya gibi illerde Bakanlıkca yapımı devam eden 8 projede toplam 81 kilometre uzunluğunda raylı sistem hattı inşaatı bulunduğunu ifade etti. Son 21 yıl içerisinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak İstanbul’un ulaşım ve iletişim altyapısına 665 milyar liranın üstünde yatırım yaptıklarını, 212,5 milyar lira ile bu miktarın yüzde 32’sini İstanbul’un demiryolu ulaşım ağlarına harcadıklarının altını çizen Uraloğlu sözlerine: “Bugüne kadar Bakanlık olarak, Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu, İstanbul-Ankara YHT Hattı ve metro projelerimiz gibi nice prestij projelerini başarıyla tamamlayarak başarımızı ispat ettik. Gördüğünüz üzere yenileri de başarıyla devam ediyor. İstanbul’u hayallerin ötesinde bambaşka bir noktaya taşıdık. Kimsenin şüphesi olmasın İstanbul’a hizmet aşkımız asla bitmeyecek ve İstanbul’u geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarımız hız kesmeden devam edecek.“ ifadelerini ekleyerek konuşmasını tamamladı.