Kendinizden ve şirketinizden bahseder misiniz?
-İsmim M. Emin İpek… Yedi çocuklu bir ailenin üçüncü ferdiyim. Ticari hayata, henüz altı yaşındayken, dedemin nasihatiyle Eminönü’nde seyyar satıcılık yaparak başladım. Ailemin o dönemde varlıklı olması, bana herhangi bir imtiyaz sağlamadı. Önce sermaye kazanabilmek için beden gücümle taşıyabileceğim yükleri sırtıma alarak, yakın mesafelere götürdüm. Ardından elde ettiğim o küçük sermaye ile su ve benzeri ürünler alarak satmaya başladım. Karlılığı artırabilmek için daha ucuz ürünleri temin etmeye özen gösteriyordum. Sonrasında okul çağı geldi. Yoğun bir tempoya girmiştim. Akademik müfredata ek olarak dini eğitim ve yabancı dil dersleri de alıyordum. Eğitim hayatımı önce Çin’in Şanghay şehrinde, ardından New York’ta okuyarak tamamladım.
Grup şirketlerimizden biri olan Spor Dünyası’nda işe, çeşitli yöneticilere asistanlık yaparak başladım. Dış ticaret birim sorumlusu, genel müdür yardımcılığı gibi görevler alarak adım adım ilerledim ve farklı kademelerde deneyim kazandım. Üretim yaptığımız şirketimiz olan Hastek’te Genel Müdür oldum. Bugün geldiğimiz noktada, Gayrimenkul firmamızda Grup Genel Müdürü olarak çalışmaya devam ediyorum.
Diyebilirim ki, benim için mutluluğun formülü, iş hayatında başarıyı yakalayabilmektir. Mücadeleci bir ruha sahip olduğum için daima grup bünyesinde en zorlu görevlere talip oldum. Belirli bir rutinde akan işler yerine, sorunlara çözüm aramak gereken alanlar, insanın kendini geliştirmesine önemli bir katkı sağlıyor bence…
Şirketimize gelince, İstanbul merkezli, 1980 yılında kurulmuş bir şirket olup Rubenis, Hattrick, Hattrick-pro, Altis, Sportica, Lifefit, Ariking, Rubenis Chef gibi iç ve dış pazarda faaliyet göstererek antrepo ve lojistik, gayrimenkul, spor ürünleri, küçük ev aletleri ve zücaciye gibi ürünlerin kısmi üretimini, ithalat ve ihracatını yapmaktayız.
“Renovasyon Yaptık, Seçkin Marka Karması ile Doluluk Oranını Yükselttik”
-Trabzon Rubenis Alışveriş Merkezi ile bu sektöre adım attınız. Perakende ve AVM konusunda neler söylemek istersiniz?
-Ben daha önce bu sektörde yer almadım ama doğruyu söylemek gerekirse gözümü de korkutmadı. Ben AVM alanına yeni giriyor olsam da önümde örnek alabileceğim değerli yöneticiler olması, bana cesaret verdi açıkçası… Temelde satış ve hizmet odaklı bir iş olduğu için, deneyimsiz de olsak önceki iş tecrübelerimiz ile ilerleyip başarılı olabiliriz diye düşündüm. Aksine belki de AVM, başarının zannedilenden daha kolay olduğu bir sektördür. Sonuçta yeni bir kıta keşfetmiyoruz, önümüzde başarılı olan, iyi işleyen sayısız AVM örneği var. Dolayısıyla bu alanda bir görev üstlendiğimde projenin dezavantajlarından ürkmedim. Ben genellikle yönetim felsefesi olarak şuna inanırım: Bir iş, projenin enerjisi ve itibari bitince değil, yöneticinin azmi ve hayali bitince biter. Bu nedenle cesur ve kararlı başladık. Mücadelemizi aynı özenle sürdürmeye devam edeceğiz. Sektörden deneyim topluyorum demiştim ya, işte Rubenis AVM’de deneyimli yöneticiler bize, “Değişim ve metrekare verimliliği” diye vurguladılar. Bu bilgiler bizim yolumuzu aydınlattı. İlk anda doluluk oranı yüzde 22’lerde olan alışveriş merkezimizde, 13 ay içerisinde yüzde 75’e varan bir doluluk oranına ulaştık. Bu da bize, doğru yolda olduğumuzu göstermiş oldu. İşin başında, tasarrufa önem verdik.
TAKA/AYŞEN KARABİNA