Öncelik Ankara-Samsun Hızlı Tren Hattında

Muş, yaptığı açıklamada Samsun-Ankara hızlı tren projesine ağırlık verdiklerini belirterek, enerjilerinin büyük bölümünü bu projeye ve Atakum Çevre Yolu’na harcadıklarını söyledi. Mevcut demiryolu projeleri içinde Samsun-Sarp hattının yer almaması, Trabzon’daki yatırım bekleyen kesimlerde hayal kırıklığına neden oldu.

Trabzon'da GES'te Büyük Hata: Beklenen Gelirin Yarısı Elde Edilecek Trabzon'da GES'te Büyük Hata: Beklenen Gelirin Yarısı Elde Edilecek

“Şu anda Samsun-Ankara otoyolu aktif olarak işliyor. Gündemimizde, en büyük önceliğimiz hızlı tren hattının hayata geçirilmesi” diyen Muş, Karadeniz Sahil Yolu’nun aktif kullanımda olduğunu ve Trabzon-Samsun arası için yeni bir yol veya proje çalışmalarının bulunmadığını ifade etti.

Ulaştırma Bakanlığı da Sessiz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun da Muş’un açıklamalarında Samsun-Sarp demiryoluna yer vermemesi, projenin öncelik sıralamasında olmadığını gösterdi. Trabzon’dan uzun zamandır beklenen bu proje, Meclis gündeminde yer bulamayınca, yerel halk ve iş dünyasında hayal kırıklığı yarattı.

Trabzon’un Enerjisi Beklentilerde Kaldı

Mehmet Muş, “Trafik ihtiyacı artarsa yeni projeler değerlendirilebilir ancak şu anda ana gündemimiz hızlı tren hattı” diyerek Karadeniz sahil hattında ek bir demiryolu çalışmasının şimdilik düşünülmediğini açıkça ifade etti. Trabzonlular ise bu açıklamalar sonrasında gözlerini yeni bir takvime çevirmiş durumda.

Samsun, Ankara ve Karadeniz sahil yolu üzerine odaklanan hükümetin Trabzon’un taleplerine nasıl bir yanıt vereceği ise belirsizliğini koruyor.

Muhabir: TUNCAY UÇKUN