Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, 13 Ağustos 2024 tarihinde gerçekleştirdiği 348 sayılı toplantısında, tüketicileri aldatan, yanıltan ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamaları inceledi. Toplantıda görüşülen 138 adet dosyadan 128'i mevzuata aykırı bulunarak, söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında 16.257.632 TL idari para cezası ve reklam durdurma cezası uygulanmasına karar verildi.
2024 yılının ilk sekiz ayında Reklam Kurulu, toplamda 1.202 dosyayı değerlendirdi. Bu süreçte 1.055 adet dosyada aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama tespit edilerek, toplam 165 milyon TL idari para cezası uygulandı.
Dikkat Çeken Kararlar:
Toplantıda alınan kararlar arasında, bir çevrimiçi arama motorunda görüntülenen fiyat bilgileri ile doğrudan ulaşılan internet sitesindeki fiyat bilgileri arasında farklılıklar olduğu tespit edildi. Bu yanıltıcı fiyat teklifi sunan reklamlar dolayısıyla turizm sektöründe faaliyet gösteren yurt dışı merkezli bir şirkete idari para cezası ve reklam durdurma cezası verildi.
Sağlık turizmi alanında faaliyet gösteren bir devre mülk tesisinin, termal özellikteki kaplıca alanlarının mühürlenmesine rağmen reklamlarında "termal" ibaresi ve havuz görselleri kullanarak yanıltıcı tanıtım yaptığı tespit edildi. Bu nedenle, ilgili firma hakkında reklam durdurma ve idari para cezası kararı alındı.
Ayrıca, ayakkabı sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın, ürün bileşeninde domuz derisi bulunduğuna ilişkin bilgiyi yurt dışı alan adı uzantılı sitesinde belirtirken, Türkiye alan adı uzantılı sitesinde bu bilgiye yer vermemesi nedeniyle eksik bilgilendirme yaptığı tespit edildi. Reklam Kurulu, bu reklamların durdurulmasına ve firmaya idari para cezası uygulanmasına karar verdi.
Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu, tüketicilerin mal veya hizmetlerin nitelikleri hakkında açık ve doğru bilgiye ulaşmalarını sağlamak amacıyla bu tür denetim ve yaptırımlarını sürdüreceğini belirtti.