Reklam Kurulu’ndan Firmalara Rekor Ceza
Kurul, incelenen 1358 dosyada aldatıcı ve yanıltıcı uygulamaları tespit ederek 204 milyon 322 bin 410 lira tutarında idari para cezası uyguladı.

Ticari Uygulamalar Mercek Altında
Bakanlık açıklamasına göre, 8 Ekim’de yapılan toplantıda 202 dosya karara bağlandı. İncelenen dosyaların 185'inin mevzuata aykırı olduğu belirlenirken, bu reklamlara yönelik durdurma kararlarının yanı sıra 16 milyon 865 bin 937 liralık ek ceza verildi. Ayrıca internet üzerinden yasaya aykırı içerikler sunan 71 dosya için erişim engeli getirildi.

Kurul Yıl Boyunca 1542 Dosyayı İnceledi
Ticaret Bakanlığı, yılın 10 ayında toplamda 1542 dosya üzerinde değerlendirme yaptı. İncelenen dosyaların büyük bir kısmında aldatıcı ve haksız uygulamalar tespit edildi. Söz konusu dosyalar hakkında hem durdurma hem de para cezası uygulanarak, firmaların bu tür uygulamalarının önüne geçilmesi hedeflendi.

Alkollü Ürün Tanıtımları da Denetimde
Bakanlık, alkollü içeceklerin reklamlarının yasak olduğunu hatırlatarak, sosyal medyada bu yasağa aykırı içeriklerin tespit edildiğini bildirdi. Alkollü içki markalarıyla özdeşleşen semboller ve ifadeler kullanarak tanıtım yapan paylaşımlar için idari yaptırım uygulanmasına karar verildi.

Türkiye’de ‘Kolay Para Kazanma’ Tehlikesi Meclis Gündeminde Türkiye’de ‘Kolay Para Kazanma’ Tehlikesi Meclis Gündeminde

Tüketiciyi Korumak İçin Denetimler Sıkılaştırılıyor
Ticaret Bakanlığı, çeşitli sektörlerde aldatıcı ve haksız ticari uygulamalara karşı denetimlerin artarak süreceğini açıkladı. Tüketici haklarının korunması ve haksız rekabetin önlenmesi için Reklam Kurulu, hem internet ortamında hem de geleneksel mecralarda faaliyet gösteren firmalara yönelik çalışmalarını yoğunlaştıracak.

Kaynak: HABER MERKEZİ