"Yanlış Bir Planlama İle Kaynaklar Heba Ediliyor"
Onur Doruk, yaptığı açıklamada Erzincan-Gümüşhane-Trabzon hattının bölge için stratejik öneme sahip olduğunu vurguladı. Doruk, bu hattın maliyet açısından daha uygun ve ticarete daha fazla katkı sağlayacağını belirtti. Ancak, Rize'ye yapılan lojistik merkez gerekçe gösterilerek alternatif bir güzergahın öne çıkarılmasının doğru olmadığını dile getirdi.
"Zigana Tüneli Örneği Unutulmamalı"
Doruk, geçmişte Ovit Tüneli ve Zigana Tüneli projelerinde benzer bir hatanın yapıldığını hatırlatarak, Ovit Tüneli'nin önce yapılmasının Zigana Tüneli'nden daha fazla trafik yükü taşıyan Trabzon-Gümüşhane hattını geciktirdiğini belirtti. "Zigana Tüneli açıldığında, 5 yılda Ovit'ten geçen araç sayısının 30 katı araç sadece 20 ayda geçti" diyerek Ulaştırma Bakanlığı'na bu verileri dikkate alması çağrısında bulundu.
"Trabzon Sanayi ve Ticaretin Merkezi"
Doruk, Trabzon'un sanayi ve ticarette önemli bir noktada olduğunu belirterek, şehrin Arsin OSB, Akçaabat Şinik OSB ve Vakfıkebir OSB gibi sanayi bölgelerine sahip olduğunu ifade etti. Ayrıca, Trabzon Limanı ve yeni planlanan Arsin Endüstri Yatırım Adası'nın bölge için kritik projeler olduğunu vurguladı.
"STK’lar ve Siyasetçiler Harekete Geçmeli"
Doruk, Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demiryolu projesinin hayata geçirilmesi için Trabzon ve Gümüşhane'deki sivil toplum kuruluşlarını, ticaret odalarını ve siyasi partileri bu konuda seslerini yükseltmeye davet etti.