Toplantıda ayrıca Trabzon Büyükşehir Belediyesi ile Trabzon Barosu Başkanlığı arasında ortak hizmet projesi protokolü ve Karayolları Bölge 10. Müdürlüğü ile yapılacak protokoller de değerlendirildi.
PROJENİN HAYATA GEÇMEMESİ ELEŞTİRİ KONUSU OLDU
Yeniden Refah Partisi Meclis Üyesi Mustafa Küçükibrahimoğlu, Yatırım Adası projesinin 2014 yerel seçimlerinde önemli bir gündem maddesi olduğunu hatırlatarak, projenin somut adımlara dönüşmemesi nedeniyle eleştirilerde bulundu. Küçükibrahimoğlu, “Bu makro proje sayesinde seçimlerde başarı sağlandı, ancak hala somut adımlar atılmadı. 2019 yerel seçimlerinde de bu konu yeniden tartışıldı ve bu seçimlerin kazanılmasında da büyük rol oynadı. Ancak bugün geldiğimiz noktada kimlerin bu projeyi hayata geçireceği hala belirsiz. Bu sözleri verenlerin Arsin halkından özür dilemesi gerektiğini düşünüyorum” dedi.
“PANDEMİ VE DEPREM MALİYETLERİ ARTIRDI”
Başkan Vekili Faruk Kanca, Yatırım Adası projesinin gerçekleşmemesinin arkasında beklenmedik olaylar olduğunu belirterek, pandemi ve deprem gibi etkenlerin maliyetleri artırdığını söyledi. Kanca, “Depremin maliyeti 130 milyar TL, bu rakam devlet bütçesiyle neredeyse eşdeğer. Dolgunun maliyeti çok yüksek olduğu için projenin revize edilmesi gerekti. Pandemi ve deprem sonrası maliyetler beklenenden fazla arttı, bu nedenle projenin gerçekleşmesi gecikti” diye konuştu.
PROJEDE REVİZYON GEREKLİ
Kanca’nın açıklamaları, projenin maliyetler nedeniyle yeniden değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Meclis toplantısında, Yatırım Adası projesinin gelecekte nasıl hayata geçirileceği konusunda çalışmaların devam edeceği belirtildi.