Son dönemde araç sigorta ücretlerindeki artışlar, sürücüleri zor durumda bırakmaya devam ediyor. Özellikle sıfır kilometre araçlarda yüksek olan kasko ücretleri, aracın yaşı 7-8 yıl olduktan sonra, zorunlu trafik sigortası ücretlerinin gerisinde kalmaya başladı. Kasko ücretleri, aracın bedeline göre belirlenirken, trafik sigortası poliçeleri ise araç kategorilerine göre tavan fiyatlarla belirleniyor.

Sigorta şirketleri, 2017 yılından bu yana trafik sigortası poliçelerinde tavan fiyat uygulaması yapıyor. Ancak sigorta şirketleri, belirlenen limitler yüzünden poliçe düzenlerken zarar ettiklerinden şikayet ediyor.

Türkiye'de trafiğe kayıtlı araç sayısı 30 milyonun üzerinde ve bu araçların tamamının trafik sigortası yaptırması zorunlu. Ancak, sigorta ücretlerinin yüksek olmasından dolayı sürücülerin şikayetleri artarken, sektör temsilcileri zorunlu trafik sigortasının yapılmasının gerekliliğine vurgu yapıyor. Trafik sigortası yapılmayan araçlar, daha yüksek ceza ödemek zorunda kalabiliyor. Ayrıca, sigortasız araçların trafikte çevirmeler sırasında bağlanabileceği de belirtiliyor.

Sektör temsilcisi Gökhan Ardeşen, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Sıfır araçların kasko bedeli trafik sigortasından yüksek oluyor. Kasko bedeli, aracın değerine göre değişiyor. Araç yaşı ilerledikçe bu bedel düşüyor. Zorunlu trafik sigortası ise 2017 yılından itibaren tavan fiyatlarla belirleniyor" dedi.

Hamsi İhracatında 6 Ayda Elde Edilen Rekor Gelir! Hamsi İhracatında 6 Ayda Elde Edilen Rekor Gelir!

Ardeşen, trafik sigortası yapılmadığı takdirde sürücülerin büyük cezalarla karşılaşabileceğine dikkat çekti ve "Trafik sigortası yaptırılmayan araçlar, hem para cezasına çarptırılıyor hem de bağlanabiliyor. Ayrıca, trafik kazası durumunda zorunlu trafik sigortası, karşı tarafın hasarını karşılıyor. Sigorta yapılmadığında ise çok daha büyük bedeller ödenmek zorunda kalınabilir" diye konuştu.

Kaynak: İHA