Dorak Holding, turizmden kuyumculuk, seramik, halı, tekstil ve madencilik gibi birçok sektörde 60 markasıyla faaliyet gösteriyor. Kapadokya'da dört otel işleten grup, şimdi Japon HIS Hotel Holdings ile ortaklaşa açacağı Cappadocia Marriott ile bölgedeki turizme yeni bir ivme kazandırmayı amaçlıyor. Dorak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Serdar Körükçü, “60 milyon dolarlık yatırımımızla, Kapadokya'ya nitelikli konaklama tesisi kazandırmanın gururunu yaşıyoruz. 2025 yılında bu otelin, tüm dünyadan 400 bin turist ağırlamasını bekliyoruz” dedi.

Kantarcı: "Körfez Ülkelerinden Doğu Karadeniz'e Gelen Turistler Başka Ülkelere Yöneldi" Kantarcı: "Körfez Ülkelerinden Doğu Karadeniz'e Gelen Turistler Başka Ülkelere Yöneldi"

Yerli ve Yabancı Yatırımın Harmanı
Kapadokya’daki Cappadocia Marriott oteli için toplam 60 milyon dolar yatırım yapıldı. Bunun 30 milyon doları yerli sermaye, diğer 30 milyon doları ise Japon HIS tarafından karşılandı. 298 odalı ve 467 yatak kapasitesine sahip otel, bölgedeki turizmdeki nitelikli konaklama açığını gidermeyi hedefliyor. Dorak Holding, Uzakdoğulu turistlerin Türkiye'ye olan ilgisinin büyük olduğunu belirterek, özellikle Japon turistlerin Kapadokya’daki paylarını artırmayı planlıyor. Ahmet Serdar Körükçü, “Kapadokya'ya gelen Japon turistlerin yüzde 90’ını biz getiriyoruz. Ayrıca, Uzakdoğu’dan gelen turistlerin yüzde 80’ini de biz ağırlıyoruz. 2025'te bu sayının yüzde 30 artmasını bekliyoruz” şeklinde konuştu.

Japonya'dan Türkiye'ye Turist Akışı Artacak
HIS Hotel Holdings CEO’su Tatsuya Nakamori, Dorak Holding ile 2018 yılında başladıkları ortaklık sürecinde birçok olumsuz gelişme yaşandığını belirtti. Bunlar arasında pandemi, Türkiye’deki depremler ve Ortadoğu’daki savaşlar yer alıyor. Ancak tüm bu zorluklara rağmen yatırımın devam ettiğini vurgulayan Nakamori, “Bir Japon atasözünde olduğu gibi, ‘Vadi ne kadar derinse, dağ o kadar yüksek görünür.’ Bu süreci başarıyla tamamladık. Türkiye’deki yatırımlarımızla sadece Japonya’dan değil, tüm dünyadan turist ağırlamak istiyoruz” dedi. Ayrıca, Japon Yen'inin değer kaybetmesinin Türkiye’ye gelen Japon turist sayısını artırdığına da değinen Nakamori, Japonya’da daha fazla Türk turist görmek istediklerini ifade etti.

Kapadokya, Küresel Turizme Açılacak
Kapadokya’nın turizm potansiyelini daha da artırmayı hedefleyen Cappadocia Marriott, hem yerli hem de yabancı turistlere hizmet verecek. Yatırım, sadece bölgedeki turizm altyapısını güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda Kapadokya'nın küresel turizm pazarındaki yerini de sağlamlaştıracak. Bu otel, bölgeye gelen yabancı turist sayısının artmasına ve yerel ekonominin güçlenmesine katkı sağlayacak.

Kaynak: İHA