Yıl içerisinde ikinci el araç fiyatlarının sıfır araç fiyatını geçtiği, ticaret bakanlığının uyguladığı tedbirlerle piyasanın normalleştiği ve otomobilin yatırım aracına dönüştüğü bir dönemi geride bırakan Türkiye otomotiv sektörü, binek ve hafif ticari toplam pazarının ilk kez 1 milyon adedi aşmasının yanı sıra rekor satışlarla 2023'ü kapatıyor.
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi Ali Haydar Bozkurt, 2023'ün uzun zamandır karşılanamayan araç talebiyle rekor satışları getirdiğini belirtti. Bozkurt, gelecek yıl araç bulunurluğu anlamında normalleşme sürecinin devam edeceğini ve pazarın yüzde 30-35 civarında daralabileceğini öngördüklerini ifade etti. Şirket olarak 2024'te pazarın büyüklüğüne göre yüzde 10'luk bir paya sahip olmayı hedeflediklerini söyledi.
Doğuş Otomotiv İcra ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu ise sektörün çevik bir şekilde yeniden kurgulanabilme yeteneği sayesinde 2023'te iyi bir performans sergilediğini dile getirdi. Bilaloğlu, 2024'te pazarın yaklaşık yüzde 30 daralmasını beklediğini ve bu durumun son 5 yıla göre "normal" bir pazar olacağını belirtti.
Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, Türkiye otomotiv pazarının 2023'te rekor satışlarla kapanmasının ardından gelecek yıl arz ve talebin dengelenmesiyle pazarın bir "normalleşme" sürecine girebileceğini söyledi. Tiftik, bu normalleşmenin etkisiyle yeni araç pazarının yüzde 20'ler civarında geri gelebileceğini öngördü.
Otomobil fiyatlarındaki belirsizliklere de değinen Tiftik, Türkiye'nin jeopolitik konumu nedeniyle fiyat değişimlerini önceden tahmin etmenin zor olduğunu ifade etti. Ancak araç bulunurluğundaki rahatlamanın ikinci el piyasasını etkileyeceğini ve talep ile fiyatları doğrudan etkileyebileceğini belirtti.