Türkiye’de Satılan En Ucuz Elektrikli Otomobillerin Güncel Fiyat Listesi Türkiye’de Satılan En Ucuz Elektrikli Otomobillerin Güncel Fiyat Listesi

Bakan Uraloğlu, demiryollarında yürütülen elektrifikasyon çalışmalarına dair açıklamalarda bulundu. Elektrikli sistemlerin yaygınlaştırılmasıyla, ithal edilen petrole ödenen dövizden tasarruf sağlamayı hedeflediklerini vurguladı. “Elektrifikasyon sistemlerini yaygınlaştırarak elektrik enerjisi yönünden dışa bağımlılığı azaltarak, kendi enerji kaynaklarımızdan azami derecede istifade etmeyi amaçlıyoruz” dedi.

"1 Elektrikli Lokomotif, 2 Dizel Lokomotifin Çekerine Eşit"

Elektrikli lokomotif giderlerinin dizel lokomotif giderlerinin yüzde 33’üne tekabül ettiğini vurgulayan Uraloğlu, “Genel olarak 1 adet elektrikli lokomotifin çekeri 2 adet dizel lokomotifin çekerine eşit. Böylece az lokomotif ile çok daha fazla yük daha kısa sürede taşınacak, hat kabiliyeti ve kapasitesi artacak” diye konuştu.

"Elektrikli Lokomotiflerin Bakım Maliyeti Daha Düşük"

Elektrikli lokomotiflerin işletme ve bakım kolaylığı sağladığını belirten Uraloğlu, “Elektrikli lokomotiflerin bakım maliyeti, dizel lokomotiflere kıyasla daha ucuz. Doğal yaşama ve çevreye olan hassasiyetimizle Türkiye’nin ulaşım ağını güçlendirmeye devam ediyoruz. Milli Elektrikli Lokomotiflerimiz, Milli Hızlı Trenimiz, Milli Elektrikli Setlerimiz, Milli Vagonlarımızın tasarımından üretimine kadar milli ve yerli imkanlarla üretim yapıyoruz” dedi.

Öz kaynaklarla yenilenebilir enerji kaynaklarından elektrik enerjisi üretilmesi yönünde yapılan çalışmalarla, daha çevreci ve ekonomik ulaşım imkanı sağladıklarını belirten Bakan Uraloğlu, “Elektrifikasyon sistemlerini yaygınlaştırarak, ithal edilen petrole ödenen dövizden tasarruf sağlamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

"Mevcut Hatların 993 Kilometrelik Kesiminde Çalışmalar Devam Ediyor"

2002 yılında 2 bin 122 kilometre olan elektrikli hat uzunluğunun, 2024 yılı Mayıs ayı itibariyle yüzde 237 oranında artışla 7 bin 142 kilometreye ulaştığını belirten Uraloğlu, “Mevcut konvansiyonel hatlarımızın 993 kilometrelik kesiminde yapım çalışmalarımız devam ediyor. Bu hatlar; Malatya – Elazığ, Karaman – Ulukışla, Alayunt - Afyon – Konya, Köseköy – Gebze ve Torbalı - Ödemiş. 2 bin 926 kilometrelik kesim için ise proje ve ihale hazırlık çalışmaları devam ediyor. Mevcut ve yapımı devam eden projelerimiz ile orta vadede elektrikli hat oranımızı yüzde 90’a yükseltmeyi hedefliyoruz” dedi.

Kaynak: İHA