TÜNEL VE KÖPRÜLER ÇEVREYE DUYARLI
Uraloğlu, “Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 394 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız” dedi. Uraloğlu, Ankara-İstanbul yeni Otoyolu, Ankara-İstanbul Süper Hızlı Treni proje çalışmalarına başladıklarını da kaydederek, her iki projenin de Nallıhan’dan geçeceğini müjdeledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve Bağlantı Yolları’nın açılışını gerçekleştirdi. Nallıhan’ın çağlar boyunca Kral Yolu, İpek Yolu ve Hacı Yolu gibi tarihi ticaret yolları üstünde bulunduğunu belirten Uraloğlu, yeni ticaret güzergahlarının ortaya çıkması sonrasında Nallıhan’ın da büyümesinin durduğunu kaydetti. Uraloğlu, ”Aslında bu bahsettiğim durum sadece Nallıhan için geçerli değil. Maalesef 22 yıl öncesine kadar tüm Türkiye’nin durumu bu şekildeydi. Ulaşım ağı çok zayıf bir Türkiye vardı. 6 bin 100 kilometre uzunluğunda sadece 6 ilin birbirine bölünmüş yol ağıyla bağlı olduğu, demiryollarına yarım asır boyunca bir çivi dahi çakılmayan, havayollarına sadece varlıklı insanların ulaşabildiği, denizci kimliğini ise tamamen unutmuş bir Türkiye vardı” dedi. Söz konusu ortamda Türkiye’nin gelişemediğini ifade eden Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde 22 yılda Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 275 milyar dolar yatırım gerçekleştirdiklerinin altını çizdi.
BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞU 29 BİN 400 KİLOMETREYE ULAŞTI
2002 yılında; 6 bin 100 kilometreden devralınan bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 400 kilometreye ulaştırdıklarını anlatan Uraloğlu, bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayısını ise 77’ye yükselttiklerini söyledi. 2002 yılında 311 kilometre olan toplam köprü uzunluğunun 774 kilometreye çıktığını belirten Uraloğlu, 50 kilometre olan tünel uzunluğunu ise 753 kilometreye ulaştırdıklarını anlattı. Uraloğlu, “Yavuz Sultan Selim, 1915 Çanakkale ve Osmangazi köprülerinin yanı sıra Avrasya Tüneli, Kuzey Marmara, İstanbul-İzmir, Ankara-Niğde Otoyolları gibi dev karayolu projelerini hayata geçirdik. 10 bin 948 kilometre olan demiryolu ağımızı da 13 bin 919 kilometreye çıkardık. 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı tren hattı inşa ettik. Asya ve Avrupa Kıtalarını İstanbul Boğazı altından birbirine bağlayan Marmaray ve Bakü -Tiflis-Kars demiryolu hattıyla birlikte Doğu Asya’dan Batı Avrupa’ya, Pekin’den Londra’ya kesintisiz ulaşım sağladık. Aktif havalimanı sayımızı 26’dan 57’ye çıkardık” dedi.
TÜRKSAT 6A İLE UYDU TEKNOLOJİLERİ ALANINDA TEKNİK DEVRİM GERÇEKLEŞECEK
Bakan Uraloğlu, iletişim altyapısının 22 yıl önce Afrika seviyelerinde olduğunu vurgulayarak yapılan yatırımlar sayesinde iletişim altyapısında Türkiye’nin çağ atladığını da ifade etti. Bugün 74,8 milyonu mobil abone olmak üzere toplam 94,3 milyon genişbant internet abonesinin olduğunu kaydeden Uraloğlu, fiber altyapı uzunluğunu bu yıl 600 bin kilometreye ulaştırdıklarını, 2028 yılına kadar da 850 bin kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini anlattı. Uraloğlu, “Uzaydaki aktif haberleşme uydu sayımızı 5’e çıkardık. Şimdi ilk milli ve yerli haberleşme uydumuz TÜRKSAT 6A ile uzay ve uydu teknolojileri alanında teknik bir devrim gerçekleştiriyoruz. TÜRKSAT 6A uydumuzu Haziran-Temmuz gibi yörüngesine göndermeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
NALLIHAN KÖPRÜSÜ VE NALLIHAN KUŞ CENNETİ TÜNELİ İLE KARBON EMİSYONU 394 TON AZALACAK
Bakan Uraloğlu, tüm ulaştırma projelerinde olduğu gibi, karayolu faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde de çevre dostu düzenlemeler geliştirdiklerini anlattı. Doğa fotoğrafçılığı ve kuş gözlemciliğine yönelik ziyaretler için “Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahası’nın Ankara’nın ve Türkiye’nin en önemli tabiat varlıklarından biri olduğunu kaydeden Uraloğlu, kuş göç yolu üzerinde bulunan sahanın, göç eden kuşların beslenmeleri, dinlenmeleri ve barınmaları için uğrak yer olduğunu anımsattı. Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve Bağlantı Yolları’nı yaparken bu nedenle hassas davrandıklarını da açıklayan Uraloğlu, “Tıpkı Osmangazi Köprümüzü projelendirirken, göçmen kuşların bir başka konaklama noktası olan Hersek Lagünü’nü korumak adına gösterilen hassasiyet gibi, otoyollarımızda ekolojik köprüler inşa ederek yaban hayatını korumak ve sürdürülebilirliğini sağlamak adına gösterilen hassasiyet gibi aynı yaklaşımı burada da gösterdik. Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahasına olumsuz bir etki oluşturmadan, tünel ve sulak alan içerisine dolgu veya ayağın gelmediği eğik ayaklı dengeli konsol köprü inşa ettik. Ayrıca bölgede hızlı, güvenli ve konforlu ulaşımı da tesis ettik. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 394 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlamış olduk” diye konuştu.