Uraloğlu, ikinci bir pist sayesinde Sabiha Gökçen Havalimanı kapasitesinin ikiye katlayacağını ifade ederek, “Sabiha Gökçen Havalimanı’mızın 2. pistini iniş ve kalkışa müsait duruma getirdik. ILS test ve devreye alma uçuş kontrol çalışmaları ve test uçuşlarımız devam etmektedir. 3 bin 540 metre uzunluğundaki 2.pist ile en geniş gövdeli uçaklar da havalimanımıza inebilecektir. 1 adet 3 bin 520 metre, 1 adet 3 bin metre ve 1 adet 2 bin 400 metre uzunluğunda 3 adet paralel taksiyolu da proje kapsamındadır. 2. pist ve hızlı çıkış taksi yolları ile pistten orta aprona ulaşımı sağlayan bağlantı taksi yollarına ait inşaat, elektrik ve elektronik imalatlarını da tamamladık. Ayrıca 2. pist yapımının yanı sıra 46 uçak kapasiteli Orta Apron, 40 uçak kapasiteli Kargo Apronu, Teknik blok, itfaiye ve garaj binası gibi 19 bin m2 kapalı alana sahip Üstyapı Tesisleri ve 91 metre yüksekliğinde Hava Trafik Kontrol Kulesi de kazanmış oldu. Yeni hava trafik kontrol kulemiz 9 Ocak 2023 tarihinde hizmete girmişti. O günden itibaren tüm ATM sistemleriyle birlikte 7/24 hava trafik operasyonuna hizmet vermektedir. Kargo Apronu beton kaplama imalatlarımız da devam ediyor” diye konuştu.
BAĞLANTI YOLLARI YER ALTINA ALINIYOR
Bakan Uraloğlu, “Projemiz kapsamında Sabiha Gökçen Havalimanı – Pendik bağlantı yolu yer altına alınarak üzerinden ikinci pistin geçirilmesi için çalışmalarımızda var. O çalışmalar kapsamında da şu anda, Doğu tüp içerisindeki güçlendirme ile Doğu ve Batı Tüp Pist Bölgesindeki Kemer İmalatlarını tamamladık. Terminal-3 Bölgesindeki kemer imalatları devam ediyor. Şu anda TEM bağlantı yolu trafiği doğu tüpten veriliyor. Batı tüp içerisindeki temel ve iç perde imalatlarına da başladık. Orhanlı bölgesi yol geçiş ve altyapı deplase imalatlarımız da devam ediyor” dedi.
“VİZYONSUZ ELEŞTİRİLER”
Bakan Uraloğlu, “Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yapılışını Tuz Gölü’ne alabalık tesisi yapmakla özdeşleştirenler vardı. Uçağın inmediği yere havalimanı yapan başka ülke gördünüz mü? diye eleştiri yaptılar. Proje kapsamında inşa ettiğimiz TEM Bağlantı Yolu ve Tüneli çalışmalarına anlam veremeyerek sosyal medyada dağ olmayan yere tünel yaptılar diye yalan yanlış paylaşımlar yayınladılar. Aslında tüm bunlarla kendi öngörüsüzlüklerini, iş bilmezliklerini ve vizyonsuzluklarını ispatladılar” diye konuştu. Bakan Uraloğlu, “Havacılık alanında yatırım ve başarılarımızı devam ettirmeye de kararlıyız. Yozgat Havalimanı ve Bayburt Gümüşhane Havalimanı projelerimizin çalışmaları sürüyor. Kamu Özel İş birliği ile hayata geçirdiğimiz bölgesel havalimanı olacak olan Çukurova Havalimanında da sona geldik. Yine, devletin kasasından bir kuruş çıkmadan yaklaşık 197 milyon Avro yatırım gerçekleştiriyoruz ve 25 yıl içerisinde de 297 milyon 100 bin Avro kira bedeli alacağız” diye konuştu.