MIPCOM 2024, 100’den fazla ülkeden 11 binin üzerinde katılımcıyı ağırladı. Kanal D International, bu yıl fuarın parlayan yıldızlarından biri olarak, "İnci Taneleri" ve "Annem Ankara" gibi güçlü içeriklerle dikkat çekti.

Yancı, Türk dizilerinin dünya genelinde satışının ve gösteriminin önemine vurgu yaparak, bu dizilerin hem döviz getirdiğini hem de Türkçe öğrenimini teşvik ettiğini ifade etti. Türk kültürünün tanıtımı açısından da önemli bir rol oynadığını belirten Yancı, "Dizi diplomasisi" sayesinde Türkiye'nin yumuşak gücünün arttığını söyledi.

Dizi satışlarının Türkiye'nin imajına katkı sağladığını vurgulayan Yancı, dizilerdeki mekanların izleyicileri Türkiye'ye çektiğini ve turizme ciddi bir katkı sağladığını belirtti. Ayrıca, diziler aracılığıyla Türkçe bilmeyenlerin dilimizi öğrenme fırsatı bulduğunu ifade etti.

Yancı, MIPCOM'un yeni işbirliklerine zemin hazırladığını, küresel medya şirketleriyle ortak yapım ve format anlaşmaları konusunda görüşmeler gerçekleştirdiklerini söyledi. Türkiye'nin İngilizce konuşulan ülkeler hariç, dizi ihracatında birinci sırada olduğunu da ekledi.

Trabzon’da Hayır Çarşısı Coşkusu: Bahçecik İmam Hatip Ortaokulu’ndan Örnek Dayanışma Trabzon’da Hayır Çarşısı Coşkusu: Bahçecik İmam Hatip Ortaokulu’ndan Örnek Dayanışma

Kanal D International, fuarda "Yalan" gibi dikkat çeken yapımların yanı sıra,

geçmişte büyük ilgi gören "Veda Mektubu",

"Dönence" ve "Üç Kız Kardeş"

dizilerini de tanıttı. Son bir yıl içinde "Zalim İstanbul"Vietnam, "Baht Oyunu" Portekiz ve Slovakya, "Poyraz Karayel" Bangladeş, "Siyah Beyaz Aşk" ise Tayland ve Bosna-Hersek'te yayınlandı.Ayrıca, "Fatmagül" Kazakistan, "Ver Elini Aşk" Moğolistan ve "Kuzey Güney" Belçika ve Lüksemburg kanallarında gösterildi.

Kanal D International, "Dilek Taşı"nı Meksika'ya, "Poyraz Karayel"i Afrika bölgesine ve "Zalim İstanbul"u Portekiz'e satışını gerçekleştirdi.

Kaynak: Hürriyet