100 milyondan fazla izlenme alan videonun ardından TikTok'ta #dubaichocolate etiketli on binlerce gönderi paylaşılmaya başlandı. Kullanıcılar, Instagram gibi diğer sosyal medya platformlarında kendi ev yapımı tarifleriyle bu trende katkıda bulunuyor.
Dubai Çikolatasının Mucidi Kim?
Dubai çikolatasının mucidi, 9 yıldır Dubai'de yaşayan Mısır kökenli İngiliz Sarah Hamouda. Hamouda, hamileyken yan uğraş olarak geliştirdiği bu çikolatayı ilk kez 2021’de piyasaya sundu. TikTok’ta viral olmasının ardından, günlük satışlarının tek haneli sayılardan 500’e yükseldiğini belirtiyor. 200 gramlık çikolata tabletleri, 20 dolara satılmakta ve sadece BAE'deki Deliveroo uygulaması üzerinden belirli saatlerde sipariş edilebiliyor.
38 yaşındaki Hamouda, başlangıçta sadece eşiyle birlikte evlerinde yaptıkları çikolataları artık 10 kişilik bir ekiple kiralık bir mutfakta ürettiklerini ifade ediyor. Kanada'dan Romanya'ya kadar dünyanın dört bir yanından mesajlar aldığını söyleyen Hamouda, çikolatasının daha önce hiç "küresel bir trend" haline geleceğine inanmadığını aktarıyor.
TikTok'un Yemek Kültüründeki Rolü
TikTok, yemek kategorisinde o kadar büyük bir etkiye sahip ki, platform toplamda 1 milyar yemek videosuna ev sahipliği yapıyor. İngiltere merkezli sağlıklı yaşam uygulaması MyFitnessPal ve Dublin Üniversitesi'nin yaptığı bir araştırmaya göre, Z ve Y kuşağından TikTok kullanıcılarının yüzde 57'si, platformdaki beslenme trendlerinden etkileniyor. Kullanıcılar, popüler içerikleri benimseyerek kendi diyetlerine dahil ediyor.
Bir video yüksek görüntüleme, beğeni ve yorum aldığında, TikTok'un algoritması, özellikle benzer içeriklerle ilgilenen kullanıcılara o videoyu daha fazla göstermeye başlıyor. Bu, Dubai çikolatası gibi trendlerin hızla yayılmasına katkıda bulunuyor.