Bitcoin Piyasayı Ele Geçirdi! Altcoin'ler Zor Durumda: İşte Son Gelişmeler Bitcoin Piyasayı Ele Geçirdi! Altcoin'ler Zor Durumda: İşte Son Gelişmeler

ADAC'IN KIŞ TESTİNDEN ÇARPICI SONUÇLAR

Almanya'nın ünlü otomobil kulübü ADAC, elektrikli araçların soğuk hava koşullarındaki performansını değerlendirmek amacıyla kapsamlı bir kış testi gerçekleştirdi. Testte, farklı markaların elektrikli modelleri, 0 derece sıcaklıkta ve 130 km/s hızla 500 kilometrelik bir rotada denendi. Sonuçlar, bazı modellerin beklenenden daha iyi performans sergilediğini ortaya koydu.

MERCEDES EQS 450+ ZİRVEDE

Testin en dikkat çekici performansını Mercedes EQS 450+ sergiledi. Büyük gövdesi ve ağırlığına rağmen, en düşük enerji tüketim değerlerine ulaşarak 25 rakibini geride bıraktı. Münih-Berlin arasındaki 500 kilometrelik rotayı tek şarjla tamamlayan EQS 450+, WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) menzilinden sadece %27'lik bir sapma gösterdi. Bu başarı, aracın aerodinamik tasarımı, verimli motorları ve gelişmiş batarya yönetim sistemine bağlanıyor.

DİĞER MODELLERİN PERFORMANSLARI

Testte yer alan diğer elektrikli otomobillerin birçoğu, WLTP menzillerine göre %50'ye varan kayıplar yaşadı. Bu durum, soğuk hava koşullarının ve yüksek hızın batarya performansı üzerindeki olumsuz etkilerini gözler önüne serdi. ADAC'ın bu testi, elektrikli araç almayı düşünenler için önemli bir referans niteliği taşıyor.

KIŞ KOŞULLARINDA ELEKTRİKLİ ARAÇ KULLANIMINA DİKKAT

Soğuk hava, elektrikli araçların batarya performansını olumsuz etkileyerek menzilin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle, kış aylarında elektrikli araç kullanıcılarının enerji tüketimini optimize etmek için dikkatli olmaları öneriliyor. Özellikle uzun yolculuklarda, şarj istasyonlarının planlanması ve enerji tasarrufu sağlayacak sürüş tekniklerinin uygulanması büyük önem taşıyor.

Muhabir: DOĞUKAN ÖZKURT