ABD ve Avustralya'daki tatil alışverişleri, özellikle son çeyrekte akıllı telefon satışlarında büyük bir artışa neden oldu. iPhone 16 serisinin bu dönemdeki satışları, Apple'ın pazar payının daha da büyümesini sağladı.
İlginç bir gelişme ise yapay zeka (YZ) özelliklerinin, tüketici tercihlerini etkilemeye başlaması. Kantar’ın raporuna göre, akıllı telefon alıcılarının beşte biri, YZ’nin markalarını seçme kararlarında etkili olduğunu belirtiyor.
Avrupa Pazarı Rekabeti Tırmandırıyor
Avrupa'nın başlıca pazarlarında, yani Fransa, Almanya, Büyük Britanya, İtalya ve İspanya’da genel olarak istikrarlı bir satış trendi görülse de, Fransa, Almanya ve İspanya’da hafif bir büyüme yaşandı. Samsung, özellikle Galaxy A55 modeli ile Büyük Britanya’da güçlü bir şekilde liderliğini koruyor. Ancak, Xiaomi ve Google Pixel gibi markalarla yaşanan yoğun rekabet, Samsung’un Avrupa’daki pazarındaki etkisini zorlaştırmaya başladı.
Apple ise iPhone 16 serisi ile Avrupa pazarında özellikle Büyük Britanya'da iyi bir performans sergiliyor. Google Pixel 9 serisi ise tatil indirimleri nedeniyle eski Pixel 8 serisinden daha fazla ilgi gördü. Xiaomi’nin indirimli 13 serisi ise özellikle İspanya'da önemli bir satış başarısı elde etti.