Vodafone, bu kararın ardında müşteri memnuniyetsizliğini gerekçe gösteriyor. Bakır altyapı üzerinden sağlanan internet hizmeti, sık sık kesintiler yaşanmasına ve yüksek arıza oranlarına neden oluyordu. Vodafone Türkiye CEO'su Engin Aksoy, bu eski altyapının sunduğu deneyimin kalitesiz olduğunu belirtti ve "Bakır altyapı, fiberle kıyaslandığında çok daha fazla arıza çıkarıyor. Müşterilerimizin yaklaşık yüzde 5’i her ay bir arıza kaydı oluşturuyor" dedi.
Fiber Altyapıya Yatırım Devam Edecek
Yeni düzenleme sadece mevcut bakır altyapı üzerinden hizmet alan kullanıcıları etkilemeyecek. Fiber altyapıya sahip bölgelerde ise yeni müşteri alımları yapılacak ve bu bölgelerdeki hizmet kalitesinin artırılması hedefleniyor. Fiber internetin daha hızlı ve güvenilir olduğunu vurgulayan Aksoy, "Fiber internet daha sürdürülebilir ve hızlı hizmet sunmamıza olanak tanıyor" şeklinde konuştu.
Ülke Genelinde Fiber Altyapı Yatırımına Hız Verilmeli
Aksoy, Türkiye genelindeki fiber altyapı yatırımlarının hızlanması gerektiğini belirtti. Fiber altyapının yaygınlaştırılması için devletin destekleyeceği bir ortak altyapı şirketi kurulmasının önemli olduğunu ifade etti. Aksoy, aynı zamanda yeni nesil dijital teknolojilerin yaygınlaşması için düzenlemelerin hızla uygulanması gerektiğini vurguladı.