Okulun öğretim işlevinin yanında bir de eğitim işlevinin olduğunu biliyoruz. Bilindiği gibi, okulun yönetim işlevi de okuldaki eğitim ve öğretim hizmetlerinin sevk ve idaresinden oluşur. Ne var ki, okuldaki bütün işlerin öğretim ağırlıklı yürüdüğü de bir gerçek. Okulda ortaya çıkan eğitim sorunlarının da birinci derecede sorumlusu “okul rehberlik hizmetleri” dir. Bu hizmetlerin yürütülmesinden sorumlu olan “rehberlik öğretmeni” aslında çok büyük bir sorumluluğun altında olduğu bilinmektedir. Ne var ki rehberlik öğretmenlerinin okulda istenen saygınlığı görmediğini söylesek yanlış olmaz. Oysa rehberlik servisini canlı tutan rehberlik öğretmenlerinin içinde işlerin çok iyi yapan eğitimciler vardır. Bugünkü yazıda bu öğretmenlerden bir örneği okuyucularla paylaşmak istiyorum.
Lise 2. sınıfa başlamıştık. Biyoloji dersi için ek kitap alma kararı almıştık. Sınıfça kitap ücretlerini arkadaşlar arasında toplayıp kitapları getirtme sorumluluğu bana verilmişti. Ertesi gün birçok arkadaş kitap ücretlerini vermişti, ben de bunları çantamın iç gözlerine koymuştum. Teneffüse çıkmıyorum, herhangi bir olaya karşılık kendimce tedbir alıyordum. Ancak beden eğitimi dersi başladığında kural gereği mecburen hepimiz bahçeye çıkmıştık. Ders sonunda sınıfa geldiğimde topladığım ücretin yerinde olmadığını fark etmiştim. Durumu hemen idareye bildirdim. İdareciler, gidenin geri gelmeyeceğini, yapacakları bir şey olmadığını söylediler. İdare durumla bu kadar ilgisizken, olaydan haberdar olan rehber öğretmenimiz beni yanına çağırdı. Parayı oraya koyup koymadığımdan emin olmamı istedi. Durumdan emindim. Daha sonra, “Bunu yapabilecek olan, şüphelendiğin birisi var mı?” diye sormuştu. Bu konuda bir fikrimin olmadığını söyledim. Ben öğretmenle bunları konuşurken, başka bir arkadaş içeriye girdi ve biz beden eğitimi dersinde iken, bir arkadaşın sınıfa gittiğini söyledi. Bunun üzerine öğretmen, o arkadaşı odasına çağırdı. Konuşmalarında en ufak bir suçlama veya rencide edici bir ifade olmadan, arkadaştan konu hakkında bilgi edinmeye çalıştı. İlerleyen süreçte, bana da sakin olmamı ve ufak bir şüphe ile arkadaşıma karşı cephe almamamı telkin etti. Arkadaşımla aramızda yaşanan bu olayı, öğretmenimiz o kadar usta bir şekilde çözmüştü ki, arkadaş yaptığından pişman olmuş ve parayı geri vermişti.

Burada işini çok iyi yapan bir rehberlik öğretmeni ile karşı karşıya olduğumuz belli. Bu rehberlik hizmetini yürüten rehberlik öğretmeni, okulundaki eğitim işlerinin kaliteli olması için elinden geldiğinin en iyisini yapmaya çalışan biri olarak görülmektedir. Bu öğretmen lider öğretmen olmayı hak ediyor. Bilgi çağının okulunda bu lider öğretmenlerin varlığı, eğitim sisteminin geleceği hakkında olumlu ipuçları vermektedir. Eğitim sisteminin ruhu olan öğretmenlerin rol modeli olmayı hak eden bu öğretmen, okulundaki öğretim hizmetlerinin kalitesine de doğrudan etki etmektedir. Rehberlik öğretmenlerinin okullardaki eğitimin gelişmesinin de itici gücü olduğunu unutmadan,  okuldaki rehberlik servislerinin hakkını vermek gerekmektedir.