MODERN DÜNYADA İNSANIN KAYBOLAN KÖKLERİ
2014 yılında dünya tarihinde ilk kez kentlerde yaşayan insan sayısı köylerde yaşayanları geçti. Böylece doğadan kopuş, insanın ruhsal sıkışmışlığını da beraberinde getirdi. “TEMAŞA” bu kopuşun hikayesini anlatıyor: Doğadan uzaklaşan bireyin, modern dünyada sıkışıp kalışı ve kendi özüne dönüş çabası…
BİR RUHUN YOLCULUĞU: BABASININ SANDALYESİNİ ARAYAN BİRİ
Film, modernitenin getirdiği bireyselleşme ve toplumsal baskılar arasında sıkışmış bir karakterin hikayesini ele alıyor. “Babasının sandalyesi” geçmişin, köklerin ve geleneğin bir sembolü olarak anlatının merkezinde yer alıyor. Birey, modern dünyanın dayattığı kalıpların içinde varoluşunu yeniden keşfetmeye çalışırken, izleyiciye güçlü bir sorgulama fırsatı sunuyor.
KARADENİZ SİNEMASINA FARKLI BİR SOLUK
Trabzon’un farklı noktalarında gerçekleştirilen çekimler, Karadeniz sinemasına yeni bir perspektif kazandırıyor. Film, altı karakter ve beş set ekibiyle iki ayda tamamlandı. Alışılmış Karadeniz temalarının ötesine geçerek, bireyin iç dünyasını merkeze alan bir anlatı sunuyor.
ULUSLARARASI VE YEREL GÖSTERİMLERLE SES GETİRİYOR
TEMAŞA, uluslararası alanda 15, Türkiye’de ise 10 gösterime ve yarışmaya katıldı. Sadece bir film olmanın ötesinde, insanın kendi ruhunu arayışına dair derin bir yolculuğu simgeliyor.
SENARYO VE OYUNCU KADROSU
Senaryosunu Serkan Arslan’ın kaleme aldığı, yönetmenliğini Çağlar Demirdal’ın üstlendiği filmde, Ümit Şahin, Nuray Yeşilaraz, Cengiz Aydoğdu, Okan Erdoğan, Dilara Bal ve Nuri Köse rol alıyor.