TOYOTA DÜNYA LİDERLİĞİNİ KORUDU

Japon otomotiv devi Toyota, 2024 yılında da dünyanın en çok satan markası olmayı başardı. Üst üste beşinci kez zirvede yer alan Toyota, 10,8 milyon araç satışıyla otomotiv dünyasını adeta domine etti.

HİBRİT VE ELEKTRİKLİ ARAÇ SATIŞLARINDA REKOR ARTIŞ

Toyota'nın en büyük satış ivmesi hibrit ve elektrikli modellerden geldi. Tam hibrit araç satışları globalde yüzde 21 artarak 4 milyon 142 bin adede ulaştı. Avrupa’da ise 775 bin adet hibrit satışı gerçekleşti. Özellikle Toyota Yaris Cross Hybrid ve Toyota C-HR Hybrid, Avrupa’da en çok tercih edilen modeller oldu.

Tamamen elektrikli araç satışları da yüzde 34 artarak 140 bin adede ulaştı. Şarj edilebilir hibritlerde ise yüzde 21’lik bir artışla 153 bin adetlik satış rakamı yakalandı.

Emeklilere Müjde! Bayram İkramiyesi İçin Tarih Verildi, Zam Miktarı Netleşiyor Emeklilere Müjde! Bayram İkramiyesi İçin Tarih Verildi, Zam Miktarı Netleşiyor

HİDROJEN TEKNOLOJİSİNDE DE İLERLİYOR

Sıfır emisyon hedefiyle çalışmalarını sürdüren Toyota, hidrojen yakıt hücreli araçlarını da geliştirmeye devam ediyor. 2024 yılında bu kategoride 1779 adetlik satış gerçekleştirildi.

DÜNYANIN EN DEĞERLİ OTOMOTİV MARKASI SEÇİLDİ

Toyota, yalnızca satış rakamlarıyla değil, marka değeriyle de zirveye oynuyor. Brand Finance Global 500 2025 raporuna göre Toyota, “Dünyanın En Değerli Otomotiv Markası” unvanını kazandı.

ÇEVRECİ ARAÇLARLA YOLA DEVAM

Düşük ve sıfır emisyonlu araç satışları yüzde 23,4 artarak 4,5 milyon adedi geçti. Toyota’nın bu başarısı, sürdürülebilir mobilite alanında da ne kadar güçlü olduğunu kanıtlıyor.

Muhabir: DOĞUKAN ÖZKURT