1990'lı yıllarda başlayan Karadeniz Sahil Yolu'nun tamamlanmasının ardından kıyılarda artan yapılaşma, doğal kumsal şeridini kaybederek yerini yüksek katlı binalara bıraktı. Trabzon'da sahil şeridinin yüzde 86'sı dolgular nedeniyle kaybolurken, bu durum uzmanlar tarafından endişeyle karşılanıyor.

Konuyla ilgili görüş belirten KTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Hidrolik Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ömer Yüksek, kıyılara yapılan müdahalelerin genellikle kontrolsüz ve kıyı kanununa aykırı olduğunu ifade etti. Yüksek, "Her tarafa T'ler serpiştirdik, aslında bu bizim önerimizdi, ama biz her yere T yapın gibi bir şey demedik. Projesi nereden, ne büyüklükte, hangi aralıkta yapılacak diye ona bakmak lazım. Bir kısmı iyi çalışıyor, kum tutma açısından bir kısmı da çok iyi değil." dedi.

Trabzon'un kıyılara müdahale konusunda kötü bir durumda olduğunu belirten Yüksek, özellikle halkın kıyılarla bağını koparmasının büyük bir sorun olduğunu söyledi. Kıyılardaki yapılaşmanın, deniz dalgalarının etkisi altında kalma riskine ve kirliliklere yol açabileceğini vurguladı.

Ayrıca, Trabzon Havalimanı'nın genişletme çalışmalarında çevresel etkilerin dikkatlice değerlendirilmesi gerektiğini belirten Yüksek, Gülcemal dolgusu ve Trabzon Havalimanı pistinin deniz doldurularak yapılacak olmasıyla ilgili endişelerini dile getirdi.
TAKA/ HABER MERKEZİ

Editör: Doğukan ÖZKURT