TÜRKİYE OTOMOTİV PAZARINDA TARİHİ REKOR

2024 yılı, Türkiye otomotiv sektörü için unutulmaz bir yıl oldu. Toplamda 980.341 araç satışıyla sektör, yeni bir rekora imza attı. Bu büyüme, hem yerli hem de yabancı markaların performanslarını değerlendirmeyi gerekli kıldı. İşte 2024’ün kazanan ve kaybedenleri…


YÜKSELENLER: ÇİNLİ MARKALAR DAMGA VURDU

2024’te satışlarını artırmayı başaran 22 marka arasında, özellikle Çinli üreticiler dikkat çekti:

  • BYD, yüzdesel olarak en büyük büyümeyi sağlayarak zirveye oturdu.
  • Chery, satış adedi açısından en çok artış gösteren marka oldu.
  • Nissan ve Skoda, istikrarlı büyümeleriyle dikkat çeken diğer markalar arasında yer aldı.

Çinli markaların Türkiye pazarındaki yükselişi, sektördeki dengeleri değiştirmeye başladı.


KAYBEDENLER: KÖKLÜ MARKALAR KAN KAYBETTİ

Pazarda 23 marka, 2024 yılında satış düşüşleriyle karşı karşıya kaldı:

  • Seres, yüzdesel olarak en büyük kaybı yaşadı.
  • Fiat, adet bazında en büyük düşüşü yaşayan marka oldu.
  • Opel ve Hongqi, sıralamada düşüş yaşayan diğer markalardı.

Bu durum, rekabetin ne kadar yoğun olduğunu ve tüketici tercihlerinin hızla değiştiğini gösteriyor.

TOKİ’den Kaçırılmayacak Fırsat! 20 İlde Uygun Fiyatlı Arsa Satışı Başladı TOKİ’den Kaçırılmayacak Fırsat! 20 İlde Uygun Fiyatlı Arsa Satışı Başladı

PAZARDA YENİ OYUNCULAR VE DENGELER

2024, yeni markaların sektöre katıldığı bir yıl oldu. Jaecoo, DFSK, Neta ve Alpine, pazara ilk kez giriş yaparak kendilerine yer buldu. Öte yandan, Lamborghini 2023 satış rakamlarını koruyarak değişmeyen tek marka oldu.


ÖNE ÇIKANLAR VE SEKTÖRÜN GELECEĞİ

  • Çinli markaların yükselişi: BYD ve Chery’nin hızlı büyümesi, pazarın gelecekteki dinamiklerini şekillendirebilir.
  • Rekabet ortamı: Fiat gibi köklü markaların yaşadığı kayıplar, pazarın zorluğunun altını çiziyor.
  • Yeni girişimler: Yeni markaların rekabeti artırması, sektördeki hareketliliği artıracak gibi görünüyor.
Muhabir: DOĞUKAN ÖZKURT