Trabzon’a demir yolu daha doğrusu Karadeniz demir yolu ağı projesi Türkiye’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün döneminden beri var.

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki Atatürk, yaşamış olsaydı o tren yolu bu zamana kadar çoktan Karadeniz’e gelip buradan da Kafkasya ülkelerine bağlanırdı

Hatta Çin’e kadar uzar giderdi.

Maalesef Atatürk’ün vefatından sonra rafa kaldırılan Karadeniz tren yolu projesi ne yazık ki o raflarda toz içinde kalmış.

Yıllar geçmiş

Dile kolay 100 yıldır bekliyoruz, o tozlu raflarda küflenmiş adeta.

Her gelen iktidar seslendirdi yapacağız dedi ancak eline alma cesaretini bile gösteremedi.

Türkiye’nin çağ atladığı dönemler olarak bilinen Adnan Menderes, Turgut Özal ve Recep Tayyip Erdoğan’ın dönemlerinde hep gündeme gelmiş ancak bir türlü hayata geçirilememiş.

Bırakın tren yolunun yapılması proje aşamasına dahi gelmemiş

Hiçbir zaman Devlet Yatırım Programına alınmamış.

Bir kuruş ödenek ayrılmamış.

Konuşuldu ama konulmadı.

Cumhuriyetle yaşıt olan projenin bulunduğu raflardan indirilmesi ve yatırım programına alınması için AK Parti iktidarında bazı adımlar atılmışsa da hep soyut kalmıştır.

Somut hiçbir adım atılmadı.

Her dönem siyasilerin vaatleri arasında yer alan ancak bir çivi dahi çakılmayan tren yolunun yapımıyla ilgili sadece konuşmalar oldu

Kısır döngü tartışmalar yaşandı

Samsun-Sarp arası mı olsun

Yoksa Trabzon-Gümüşhane-Erzurum arası mı?

Giresun-Gümüşhane-Erzurum güzergâhı mı?

Rizeliler de Rize-Erzurum olsun diyor

Yatay mı dikey mi?

Sanki tren yolu yapılmış da güzergâhı tartışıyoruz

Paylaşamıyoruz.

Oradan mı olsun buradan mı?

Yahu olsun da nereden olursa olsun.

Ölü rahmet bulsun da nasıl bulursa bulsun.

AK Parti’nin bir önceki kabinesinde Trabzon ve Rize ağırlıklı bakanlarımız çoğunluktaydı.

Hissedilir derecede bir ağırlığımız vardı.

Bu sefer tamam demiştik.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan ile Adil Karaismailoğlu, ticaretin başında Mehmet Muş, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun olduğu dönemde bu iş tamamdır demiştik ama gündeme bile gelmedi.

Kabinede bu kadar güçlü olduğumuz dönemde tren yolunun yatırım programına alınıp proje ihalesinin ardından inşaatına başlanılması içten bile değildi.

100 yıldır diyoruz ya nasip değildi.

Yine nasip olmadı.

Son kabinenin en çalışkan bakanı olarak öne çıkan Trabzonlu hemşehrimiz Abdulkadir Uraloğlu, tren yolunu yeniden gündeme taşıdı.

Ona yakışan da buydu.

Adam çalışmayı seviyor, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a kurdele kestirmekten keyif alıyor

Karayolunun her şeyini en ince ayrıntısına kadar bilen, demiryoluna ağırlık veren ve ulaşımın her zerresine kadar inen Abdulkadir Uraloğlu’nun demiryolunu müjdesi Karadeniz insanını heyecanlandırmıştır.

5-10 yıl içerisinde bitecek dedi.

Uzun soluklu bir proje ama devletlerin hayatında 5-10 yıl o kadar uzun bir süre değildir.

En azından proje tozlu raflardan indirilip gereği yapılıyor ya o da büyük başarıdır.

İnanmak başarmanın yarısıdır

Başlamak da işin diğer yarısıdır.

Yaklaşık 4 milyon nüfusu bulunan Doğu Karadeniz Bölgesi bu yatırımı çoktan hak etmiştir.

Uraloğlu bu projeyi ele almışsa bu iş bitmiş demektir.

Cumhuriyetin 100. Yılında 100 yılın rüyası gerçek olacak.