Toplamda 50 kişiye, asılsız çağrılar nedeniyle 50 bin 708 TL para cezası uygulandı.
112 Acil Çağrı Merkezi, sağlık, emniyet, itfaiye, jandarma, orman, AFAD ve sahil güvenliği gibi birçok alanda toplamda 328 bin 389 sağlık, 293 bin 225 emniyet, 31 bin 176 itfaiye, 29 bin 38 jandarma, 6 bin 622 orman, 2 bin 707 AFAD ve 3 bin 166 sahil güvenliği çağrısına yanıt verdi. Ancak, bu çağrıların önemli bir kısmı asılsız çıktı ve 112 Acil Çağrı Merkezi personelini gereksiz yere meşgul etti.
Günlük 4 bin 500 çağrı ortalamasına sahip olan merkez, 3 Eylül'deki sel felaketi sırasında günlük çağrı sayısının 9 bin 800'e çıkmasıyla sınandı. Ancak, personel, bu zorlu duruma rağmen çağrılara sorunsuz bir şekilde yanıt verdi.
Merkez, aynı zamanda 112'nin tanıtımını artırmak ve bilinirliğini yükseltmek amacıyla çeşitli faaliyetlerde bulundu. Tek Numara 112 Tanıtım Protokolü kapsamında okullarda öğrencilere yönelik yapılan etkinlikler, fuarlarda broşür dağıtımı, festivallerde stand açma gibi aktivitelerle toplamda 10 bin vatandaşa "Tek Numara 112" hakkında bilgi verildi.
112 Acil Çağrı Merkezi, asılsız çağrılar konusundaki cezai yaptırımlarla birlikte, halka yönelik bilinçlendirme çalışmalarını da sürdürerek, daha etkin bir hizmet sunmayı hedefliyor.
Kaynak/İHA