Siz öyle bakmayın Ankara’da,  ‘Trabzon’a çok yatırım yapılmış’ denmesine

İnanmayın.

4 Bin yıllık kente 20 yılda 44 milyar TL’lik yaırm gelmesi doğaldır.

Trabzon’un 5 büyük yatırımının süreci devam ediyor ve onlardan bazıları için netleştirme aşamasındayız.

Yatırım adası. Ya da Arsin Yeşil Endüstri Bölgesi.

Arsin’de yapılacak olan yatırım adası gelecek 50 yılda Trabzon’un ticari geleceğini ve istihdamını şekillendirecek.

Aynı zamanda Trabzon limanının da yenilenmesini sağlayacak.

Bunun için Arsin OSB’nin sahilinde zemin çalışmaları yapıldı. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’a da ‘yapılabilir uygundur’ raporları gitti.

Trabzon’un evladı olan Mustafa Varank önemli bir isim.

ABD’de kalmış. Erdoğan’a çok yakın olmuş.

Dün çok sıcak bir bayramlaşma törenine katıldı.

Trabzon’a hala damgasını vurmuş değil.

İşte o damgasını Trabzon’a Yeşil endüstri bölgesinin temelini atarak ve devam ettirerek vurabilir.

Para? Bu projenin yap işlet devret ile yapılması için Uluslararası konsersuyim  sıraya girmiş durumda.

Dün Trabzon’da bayramlaşmada ‘Yatırım adası benim  kontrolümde devam edecek’ demeli idi.

Diğer iki büyük yatırım. Onlara da değinmek istiyorum.

Onlar da Ulaştırma Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun uhtesinde.

Demiryolu güzergahı, projesi, yatırım maliyeti ve başlanğıç ve bitiş tarihi? Trabzon net bir ifade bekliyor.

Ayrıca Yeni havalimanı mı, yeni pist mi? Onarım mı?

Trabzon’un, Rize-Artvin, Giresun-Ordu gibi yeni iki havalimanından sonra bir ikinci piste ihtiyacı var. Ve mevcut pistin  yenilenmesi  ve detaylandırılmasına da olabilir.

Güney çevre yolu?

Zor bir projedir. Kanuni bulvarınn yapıldığı dönemde bunun Cumhurbaşkanı Erdoğan’a anlatılması gereklidir. Çünkü ödemeler Cumhurbaşkanlığı bütçe başkanlığından geçiyor.

 Trabzon güneye büyüyor. Akçaabat-Kavaklı ile Yıldızlı arasından başlayacak Güney çevre yolu bittikten sonra da Yıldızlı ile birlikte Kaşüstü arası veya Arsi’e kadar olan bölümünün ihale edileceğini öğrendik.

Karayolu müteahhitleri için önemli 4 ay var.

Bu 4 aylık sürede mutlaka ama Kanunu Bulvarı Çukurçayır’dan çıkıp Deliklitaş’a veya Vardalların önüne kadar bağlanmalı ve V arkasından da sahil yoluna bağlantı için çalışmalar sürmeli.

Ben şuna inanıyorum hem Cephanelik civarı hem de Boztepe tünelleri bittiğinde ve oralardan araçlar geçmeye başladığında çevre düzenlemesi sonlandığında herşey çok daha güzel gözükecek.

Dünyada  yollar plazaların içinden geçip gidiyor.

Trabzon milletvekillerimize de bir hatırlatma yapmak isterim.

Tayyip Erdroğan’ı iyi tanırım.

Yanında susanı değil. Kendisi ile didişeni ve iş çıkaranı sever.

Büyükşehir ve Ortahisar 2022’de güzel işler ürettiler, ekonomik sıkıntılara rağmen topluma bir sinerji verdiler.

Trabzonspor’un şampiyonluğu da çabası.

2023 öncesinde yatırım adasının temeli atılırsa, 2.pist ve güney çevre yolu ile ilgili ciddi adım atılır Şehir hastanesi yeniden başlarsa bu AK partinin kazanımı olur.