Boğazın altına Avrasya tünelini inşa ettik. Geçmesem inanmazdım. Mühendislerimiz Zigana’yı Maçka tarafından çift tüplü olarak deldi ve Torul’dan  çıktılar. Meslek yaşamımızda zirvedeki dökük tünelden geçmesek, yaşanan birçok trafik kazasına tanıklık etmesem ‘bu kadarı da lüks’ derdim.

60 yılda Tanjant yolu hizmete girebilmişken, Akyazı’dan başlayan Kanuni bulvarının 15 yılda Beşirli, Aydınlıkevler, Erdoğdu, Bahçecik, Yenicuma ve Boztepe’den geçerek Çukurçayır’dan Değirmendere Hayali garajına ineceği söylense ‘Ölme eşeğim ölme yonca biterde yersin’ sözü dile gelirdi..

200 yıldır ticaretin merkezi, 1990 yılının sonrasında ise suç üretme merkezi haline gelen Çömlekçi mahallesi dönüşecek ve yeni bloklar inşa edilecek yöresel mimarı ile kirli yüzü temizlenecek dense, herkes birine bakar ve ‘Biz acaba görür müyüz’ diye mırıldanılırdı.

Olmaz denilenler oldu.

Seçim propaganda döneminde verilen sözlerin yarıdan bir fazlası yapılırsa iyidir. Hem Orhan Fevzi hem de Murat Zorluoğlu Başkanlar döneminde güzel işler yapıldı.

Büyükşehir Belediyesinin mevcut Başkanı Av. Ahmet Metin Genç de hızlı çıktı.

Çok önem verdiği, kent içi raylı ulaşım sisteminde gelinen süreç sevindirici.

Dün sabah basın toplantısında Ulaştırma ve Alt Yapı Genel Müdürü Yalçın Eyigün ve Büyükşehir Belediye Başkanı Genç’i dikkatle dinledim. Proje aşamasını tamamlayana kadar dağları aşmışlar.

Başkanın Raylı sistemle ilgili seçim propaganda döneminde sözü vardı.

Güzergah, Trabzon’un şehir içi imar yapısında çok önemli istimlakleri, tünel geçişlerini, viyadükleri beraberinde getiriyor.

2026 yılının başında uygulama projesi tamamlanacak ve ihale edilecek.

Kazma vurulması halinde de ilk etabı Akçaabat-Meydan arası 2029 seçimlerinden önce hizmete sokulacak.

Bu proje ile ilgili Başkan Ahmet Metin Genç, Ankara ile Trabzon arasında mekik dokuyor.

32 kilometrelik raylı sistem, Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun kesin talimatları ile Genel müdürlüğün öncelikleri arasına girmiş durumda.

Trabzon’da ulaşıma yine çok önemli yatırımlar yapılacak.

Kanuni bulvarının son rötuşları atılıyor.

Güney çevre yolu hızla devam ediyor ve Bakanımız orada olduğu sürece de devam edecek.

Raylı sisteme 2026 yılı programından ciddi kaynak aktarılarak.

Bütün bunların yanında Karadeniz Sahili demiryolu var.

Samsun-Sarp arasında yapılacak olan demiryolu ile birlikte Trabzon hem sahilden hem de güneyden tam anlamıyla kuşatılmış olacak ve kentin Güneye büyümesinin de önü açılacak.

‘Yol yapıldı beton döküldü’ diyerek yatırımları küçümseyenler var ya,

Ramazan bayram tatilinde onlar özel otomobillerine atladı, Maçka ve Zigana’yı yarım saatte geçti devamla ver elini Diyarbakır yaptılar!

Yol medeniyettir. Yol zenginliktir.

Raylı sistemin bir yönü daha var.

Büyükşehir’in bu projesinden en fazla yararlanacak olan ilçeler CHP’li Ortahisar ve Yomra olacak.

‘Biz yaparız, rakip siyasi belediye istifade eder’ denmedi.

Bunun için de Sayın Başkan Genç teşekkürü hak ediyor.