Baykar, 2024 yılında İtalyan havacılık şirketi Leonardo'yu bünyesine katmıştı. Leonardo'nun geliştirdiği C-27 NJ nakliye uçakları, dünya çapında birçok ülke tarafından kullanılıyor. Baykar, bu tecrübeyi kargo İHA projesinde de kullanmayı planlıyor ve Leonardo'nun nakliye uçaklarındaki bilgi birikiminden faydalanacak.
Şimdiye kadar geliştirilen İHA'lar genellikle keşif, gözetleme ve taarruz görevlerinde kullanıldı. Düşük operasyon maliyetleri ve kısa pistlerden kalkış-iniş yapabilme özellikleri, İHA'ların askeri alanda hızla yaygınlaşmasına yardımcı oldu. Ancak, yüksek taşıma kapasitesine sahip insansız kargo araçları henüz Türkiye'de geliştirilmiyordu. Baykar’ın başlattığı bu proje, ülkenin ilk insansız kargo hava aracı girişimi olacak.
Dünya çapında kargo İHA’larına olan ilgi giderek artıyor. Çin, bu alandaki ilk somut adımı atan ülke oldu ve CH-YH1000 adlı insansız kargo uçağının test uçuşlarına başladı. Bu araç, yaklaşık 1.000 kilogram taşıma kapasitesine sahip ve kesintisiz 10 saatten fazla uçuş gerçekleştirebiliyor.
Baykar'ın geliştireceği kargo İHA'nın taşıma kapasitesi, menzili ve hangi görevlerde kullanılacağına dair teknik detaylar henüz paylaşılmadı. Ancak bu projeyle Baykar, insansız hava araçları alanındaki uzmanlığını kargo taşımacılığında da gösterecek gibi görünüyor.