Türkiye’nin son 20 yılda en önemli yatırımları sağlık, ulaştırma ve iletişim alanında olmuştur. Hatta Merhum Turgut Özal’ın Başbakanlığı döneminde başlayan bir atılımdı. Yani Turgut Özal hükümetlerinde başlayan atılımlar AK Parti iktidarında daha hızlı bir ivme gösterdi.
İnsan hayatı öncelik olarak alındığı ve insanı yaşat ki devlet yaşasın mantığıyla hareket eden Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve ekibi Türkiye’nin dört bir yanını yollarla, köprülerle, viyadüklerle ve tünellerle ördüler.
Az değil, gazetecilik mesleğimde 33 yılı geride bıraktım ve bizler. Bolamanvirajlarında, Konakönü virajlarında, Zigana Dağı’nda onlarca insanın ölüm haberlerine acı içinde gittik.
Zigana dağında trafik kazası duyumunu aldığımızda olay yerine vardıktan sonra Torul muhabirimiz Atilla Baydar’ın da orada ölenler arasında yattığını görünce gözyaşlarıma hakim olamadım. Hem ağladım, hem fotoğraf çektim, hem de 600 metrelik derinlikten cesetlerin taşınmasına yardımcı oldum. El attım, omuz verdim hayatını kaybedenlerin cenazelerin yola çıkarılmasına.
Yine Araklı Konakönü’ndebir ambulansın Köprübaşı’ndan hastayı Trabzon’a yetiştirmeye çalışırken sebep olduğu kazada bir minibüsün içinde 13 vatandaşımızı kaybettiğimiz kazanın acısını da olay yerinde boynunda makinesi, sırtında çantasıyla yaşamış bir kişiyim.
Ateş düştüğü yeri yakar.
Askerolarak evladını şehit vermeyen asla o anne babanın acısını anlayamaz.
Trafik kazasında böğrü yanan insan olmadıkça kimse kaybettiğinin acısını hissedemez.
O nedenle bir kez daha tekrar etmek gerekir ki ateş hep düdüğü yeri yakar.
Türkiye genelinde rakamlara baktığımızda yapılan yolların, tünellerin,köprülerin, alt ve üst geçitlerin, viyadüklerininsan canı için ne kadar önemli olduğunu, ne kadar çok koruduğunu görürüz.
Trafik kazalarında hele de ölümlü trafik kazalarında yüzde 60- 70 oranında azalma olduğunu görürüz.
Bu başarı yapılan yollar sayesinde gerçekleştirildi.
Buradan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a,Ulaştırma Altyapı eski Bakanı ve Başbakan Binali Yıldırım’a, Ulaştırma eski Bakanı ve Karayolları eski Genel Müdürü Cahit Turhan’a, Ulaştırmanın mevcut Bakanı Adil Karaismailoğlu’ave Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu’na teşekkür etmek istiyorum.
Türkiye’yi modern ulaşım akslarıyla birbirine bağladılar. Allah onlardan razı olsun. Türkiye’yi gezen sağcısı- solcusu herkes onlara teşekkür ediyor, bizler de teşekkürümüzü buradan yineleyelim.
Geleceğim nokta şu;
Kanuni Bulvarı ve Boztepe tünelleri.
Türellere yaklaşım vidayükleri.
Doğrudur, ilk baktığımızda önünüze bir beton kütlesi gelebilir. Fakat Kanuni Bulvarı’nınAkyazı’dan girip Değirmendere’ye kadar ve diğer taraftan da Deliklitaş’a kadar uzanmasınıkolay bir proje mi sanıyorsunuz. Türkiye’nin en maliyetle projelerinden biri aynı zamanda.
Birçok yerde tünellerle geçildi. Boztepe tünelide ölçüldü biçildi hem kentsel dönüşüm yapılacak hem de viyadüklerle birlikte yolun beli kırılacaktı.
Öyle de oldu. Bazıları tünelleri ve viyadükleri durdurmak istediyse de tamamlandı. Geçen hafta manşetten verdik. Çukurçayır- Hayali Garajı- Değirmendere bağlantısı sağlandığında Trabzon’un trafiği büyük ölçüde rahatlayacaktır.
Viyadüklü geçişlere karşı çıkanlara bugün bu sütunaJaponya’danaldığın bir fotoğrafla cevap vermek istiyorum
Yol ve viyadük iş merkezinin bir tarafından giriyor diğer tarafından çıkıyor.Çin’de benzer bir yol apartmanın 25. Katından giriyor, diğer tarafından çıkıyor. Ama orada çevre kirliliği olarak görülmüyor.
Buralar dünyanın en gelişmiş ülkeleri
Ama adı Japonya ya bizim insanımız onu eleştirmez onun yaptığına değer verir kendi yaptığımıza da tukaka demeye çalışır.
Hiçbir şey insan canı kadar değerli değildir, insan hayatı kadar önemli değildir. İnsan canını korumak için dağ da delinecekse delinecek, yerin dibine girilecekse girilecek, deniz doldurulacaksa da doldurulacak, apartmanın içinden yol geçecekse geçecek.
Çünkü insanı yaşat ki devlet yaşasın.
Yapılan lüzumsuz eleştirilere itibar etmemek lazım. Sabırla beklemek lazım.
Neden mi?
Az daha sabredin.
Boztepe’deKarayolları Genel Müdürlüğü’nün peyzaj ve Ortahisar Belediyesi’ninyapacağı seyir terası projesini bekleyin.
Bir taraftan ağaçlandırma çalışmaları diğer taraftan seyir terasıyla uyumlu folklor oynayan gençlerin figürü o çirkin diye iddia ettiğiniz viyadüklerinasıl örteceğini görün.
Çömlekçi’den baktığınızda veya uçaktan baktığınızda beton yığınlarını değil ışıklandırılmış, folklor görüntülerini göreceksiniz.
Trabzonsüreçte çok önemli altyapı hizmetleri aldı Kanunu Bulvarı da bunlardan biridir.
Elbette ki Güney Çevre Yolu değil, elbette o yolu bekliyoruz ama bütün bu hizmetleri alkışlayıp, destekleyip görmezden gelmeden yeni hedeflere yönelmeliyiz.
Trabzon’un büyüyüp gelişmesine hep bu düşünce engel olmadı mı?
Her yapılana engel olunmadı mı?
Tanjant Yoluna, Karadeniz Sahil Yoluna, Akyazı Stadına, Şehir Hastanesine, Kale surlarına aklınıza ne gelirse