Trabzon’un öncelikli sorunu trafik yoğunluğu.
Trafik çilesi bir gün bitecektir. Çöp sorununun çözüldüğü gibi tarih olacaktır.
Ama biraz daha sabır.
Uzun zamandan beri konuşulan Maraş caddesi trafiğe kapatıldı.
Yerel yönetimler söz vermişti ve o adım atıldı.
Sıkışıklık kaçınılmaz.
Trabzon’da kentin doğusuna gidecek dolmuşlar meydan viyadüğünün altındaki depola alanından kalkacak.
Diğerleri batıya gidenler ise Postanenin önünden hareket edecek.
O bölgede büyük bir yoğunluk oldu.
Düşünün Fatih durağında 80 araç var ama 2 araçlık bir kalkış noktası oluşturuldu.
Ne yapılmalı idi?
Burada kritik yer yıkılan Cudibey ve eski Öğretmen evinin yeridir.
O bölge kullanılmadan adım atılması, sorununun çözülmesi mümkün değildir.
O alan depolama alanı olmalı.
Ve bir taraftanTabakhane’den diğer taraftan ise Tanjnat’tan araçlar oraya girmeli.
Postanenin önündeki kalkış alanlarında minibüsler doldukça depolama alanından araç istenmeli.
Telsiz sistemine geçilecek.
Başka türlü çare yok.
Dün konuyu Trabzon Büyükşehir Belediyesinden arkadaşlarla konuştum.
Minibüsçüler Depolama Sisteine karşı çıkıyorlarmış. Öğretmenevi ve Cudibeyin önüne gitmiyorlarmış.
Başka türlü işin çözülmesi mümkün mü?
Değil.
Trabzon Büşükşehir Belediyesi 300 araçlık bir otopark yaptı.
Trabzonlular yoğun bir şekilde tercih etmiyor.
Neden?
Önlerinde çok kolay girip çıktıkları Cudibey ve Öğretmenevi açık otoparkı var.
Trabzon Ulaşım Daire Başkanlığı ve Ukame acilen düzenleme yaparak Cudibey ve Öğretmenevi’nin bulunduğıu alanı depolama istasyonu olarak düzenlemeli.
Hatta o bölge batı dolmuşlarının tek kalkış alanı da olabilir.
Tanjant’tan ve yine Maraş caddesi istikametinden devam edilebilir.
Kentin batısına gidecek olan dolmuşların depolama sistemi çözüme kavuşturulmadan Maraş’a kazma vurmak erkendi.
Maraş caddesi ile ilgili de şöyle bir uyarı yaparak isterim.
Maraş caddesi geniş kaldırımlarla yayalaştırılsın.
Oturma bankları da konulsun.
Fakat Cumhuriyet caddesinden çıkan Maraş caddesine girip Gazipaşa ve Arafilboyudan inip gidebilsin. Bu da meydan’da Cemil Ustanın önündeki gibi tek araçlık bir yol olsun.
Tabakhane’den gelen araçlar ise postane tarafına giderek ayrılsın.
Maraş caddesi sadece banka araçlarına kullandırılıp, diğer araçlara kapatılırsa çözüm zor gözüküyor.
Zaman var.
Yeniden düşünülüp karar öyle verilsin.