TRABZON DÜNYA SAHNESİNDE
Çin’in Xi’an kentinde düzenlenen ve 73 ülke ile bölgeden 5 binden fazla turizm ve kültür kuruluşunun katıldığı İpek Yolu Uluslararası Turizm Fuarı, bu yıl Trabzon’un onur konuğu olmasıyla dikkat çekti. Tarihi İpek Yolu’nun Karadeniz’e açılan kapısı olan Trabzon, fuarda doğal güzelliklerini ve turizm potansiyelini tanıtma imkânı buldu.
TRABZON STANDINA YOĞUN İLGİ
372 bin metrekarelik dev sergi alanında kurulan Trabzon standı, daha ilk gününden itibaren ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılaştı. Şehir, tarihi yapıları, doğa turizmi olanakları, gastronomisi ve kültürel dokusuyla fuarın en çok ziyaret edilen bölümlerinden biri oldu.
TİSAD VE PAYDAŞLARDAN GÜÇLÜ ORGANİZASYON
Fuara Trabzon’un katılımı; TİSAD (Turizm İşletmecileri ve Seyahat Acentaları Derneği) organizasyonuyla, Kültür ve Turizm Bakanlığı, TGA, Trabzon Valiliği, Büyükşehir Belediyesi, DOKA, Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası ve Türk Çin Kültür Derneği’nin destekleriyle gerçekleştirildi.
ERDOĞAN: “ÇİN İLE BAĞLARIMIZI GÜÇLENDİRECEĞİZ”
Fuarın açılışında konuşan Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürü Tamer Erdoğan, Çin ile Türkiye arasındaki turizm ilişkilerinin her geçen yıl geliştiğini belirterek, “Tarihi İpek Yolu’nun denize ulaştığı ilk şehir olan Trabzon, bu fuar sayesinde Çinli turistleri ağırlamaya daha da hazır hale geliyor. Bu süreç Xi’an ile Trabzon arasında da dostluk köprüleri kuracaktır” dedi.
ÇAVGA: “TRABZON, ÇİNLİ TURİSTLER İÇİN YENİ BİR ROTA OLABİLİR”
TİSAD Başkanı Murat Çavga ise açıklamasında, “Çin’in dev turizm potansiyelinden hak ettiğimiz payı almak istiyoruz. Trabzon’un tarihi ve doğal dokusu bu anlamda çok cazip. Fuarın isminin İpek Yolu olması bizim açımızdan stratejik bir anlam taşıyor” ifadelerini kullandı.
TRABZON HEYETİ FUARDA TAM KADRO
Trabzon heyetinde kamu ve özel sektörden birçok önemli isim yer aldı. Büyükşehir Belediyesi, İl Kültür Müdürlüğü, TTSO, TİSAD, Türk Çin Kültür Derneği ve bölgenin turizm sektörü temsilcileri, Trabzon’u Xi’an’da başarıyla temsil etti.
YENİ PAZARLARDA YENİ UFUKLAR
Fuar boyunca yapılacak ikili görüşmeler ve tanıtım faaliyetleriyle Trabzon’un Çin turizm pazarındaki bilinirliğinin artırılması hedefleniyor. Yetkililer, bu adımın hem ekonomik hem de kültürel bağları güçlendirecek bir fırsat olduğunu vurguluyor.