Yıl 2004

Trabzon Belediyesi Fazilet Partisi’nden yeni kurulan AK Parti’yi geçmişti.

Başkanı Asım Aykan milletvekili seçildiğinden dolayı Niyazi Sürmen Belediye Başkanı.

Yerel seçimler yaklaştı.

Zor bir seçim olacağından her halinden beliydi

Bugünkü durum gibi yani

1984 yılında temeli merhum Turgut Özal tarafından atılan Tanjant yolunun Atapark-Ortahisar viyadük direkleri dikilmiş inşaat ağır aksak gidiyordu.

Seçim kritik

O zaman ki il başkanına dedim ki başkanım şu Tanjant yolunun Atapark-Ortahisar viyadük direklerinin üzeri boş duruyor ne yapar yapın kirişlerini koyarsanız seçimi rahatlıkla alırsınız.

Olmadı

Yapamadılar

Ve o seçimi kaybetmişlerdir.

Seçimi CHP Belediye Başkan adayı Volkan Canalioğlu kazanmıştı.Mazhar Yıldırımhan kazanamamıştı.

Vatandaşın gönlüne dokunarak

Fazilet Partisi’nin elinde bulunan sağlam belediyelerden biriydi Trabzon ama maalesef nasılsa seçim bizimdir mantığıyla kaybetmişlerdi.

Lakin Tanjant Yolu’nu bitirmek AK Parti’ye nasip olmuştu.

Diyeceksiniz ki şimdi ne alaka 1994 nere 2023 nere diyeceksiniz

Haklısınız.

14 Mayıs’ta seçim var ve kritik bir süreçten geçiyoruz

Bugün de tüm insanlar Kanuni Bulvarını konuşuyor.

Türkiye’nin en pahalı yolu olarak adlandırılan, özellikle kamulaştırma bedeli olarak kıyaslandırılan yola milyarlarca lira harcanmasına rağmen hala bitirilememesi vatandaşın tepkisine yol açıyor

Neden bitirilmiyor

Neden bölüm bölüm açılmıyor

Neden Boztepe tünelleri açılmıyor

Neden yol Değirmendere havzasına bağlanmıyor

Vatandaş haklı.

Ucube olarak benzetilmesine asla katılmıyorum çünkü Japonya, Çin’de otoyollar apartmanların içinden geçiriliyor

Ağaçlandırıldığında uçan yol olarak ayrı bir hava katacaktır.

Bakınız

Sinop’tan başlayan Karadeniz sahil yolu yeteri ihtiyaca cevap vermezken Samsun, Ordu, Giresun hatta Rize güney çevre yollarını tamamlamış o bölgelerde belli yelerin dışında sıkışma olmuyor

Ama geriye dönüp bakıldığında Beşikdüzü’nden başlayan Trabzon trafiğinin sıkışması Sarp Sınır Kapısına kadar devam ediyor.

Bu çevre yollardan biri de Trabzon Güney Çevre Yolu o da ANAVATAN Partisi döneminde planlaması yapılmış hatta ödeneği de çıkarılmış ancak bu zamana kadar ne yazık ki somut bir adım atılamadı.

Kanuni Bulvarı Trabzon trafiği için elzemdir.

Pahalı bir yoldur ancak bu zamana kadar Maçka vadisine bağlanmaması eleştiri alıyor.

Yolun 14 Mayıs seçimlerine kadar çift tüplerin tamamlanacağı ve Maçka yoluna bağlanacağı sözü verilmiş.

Büyük bir kısmı tamamlanmış

Sanırım tüp tüneller açılmış içerisindeki bazı düzenlemeler yapılıyor.

Demem o ki Kanuni Bulvarı tamamlanırsa AK Parti’yi bir milletvekili daha kazandırır.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Trabzon birinci sıra milletvekili adayı ve devletin tüm imkânları elinde

Ne yapar yapar Kanuni Bulvarını açmalı.

Özellikle Yenicuma Mahallesi’ndeki o çirkinliği de önlemeli.

Ve TOGG ile de Beşirli’den girip Maçka vadisinden çıktığı vakit artı bir milletvekili daha kazandı demektir.

Düşünsenize bir taraftan Türkiye’nin en uzun tüneli Zigana tüneli, diğer taraftan Kanuni Bulvarı’nın hizmete açılması AK Parti’yi Trabzon’da uçurur.