CFPB, Apple ve Goldman Sachs’ın Apple Card kullanıcılarını yanıltan uygulamalarını durdurmak için önemli bir yaptırım uyguladı. Müşteri şikayetlerinin dikkate alınmaması ve yanlış bilgilendirmeler, Apple Card kullanıcılarının kredi puanlarını olumsuz etkiledi. Goldman Sachs, kredi kartı hizmetleri yasal gereklilikleri yerine getirene kadar hizmetlerini durduracak.
Apple’ın, on binlerce müşteri şikayetini Goldman Sachs’a iletmediği veya ilettiğinde de gerekli incelemelerin yapılmadığı ortaya çıktı.
Ayrıca, kullanıcıları yanıltarak Apple Card ile yapılan alışverişlerde otomatik faizsiz ödeme planı sunacakları vaadiyle birçok kişinin borçlandığı belirtildi.
KREDİ PUANLARI ETKİLENDİ
Apple Card kullanıcılarının geri ödemelerde yaşadığı gecikmeler, bazı kişilerin kredi puanlarının düşmesine yol açtı. Bu durum, kredi kartı hizmetinin itibarını zedeledi ve kullanıcılar arasında büyük bir hayal kırıklığı yarattı.
GOLDMAN SACH'S KREDİ KARTI YASAKLANDI
Büro, Goldman Sachs’ın kredi kartı hizmetini, yasal yükümlülüklerini yerine getirebileceğini kanıtlayana kadar yasakladı.
Goldman Sachs’a, 19,8 milyon dolar tazminat ve 45 milyon dolar ceza kesilirken, Apple’a 25 milyon dolar ceza verildi.