Almanya'da otomotiv sektörü, son yıllarda ciddi bir satış gerilemesiyle karşı karşıya. Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), 2024 yılının ilk yarısında ülkenin otomotiv endüstrisinin satışlarının yıllık yüzde 4,7 oranında düştüğünü açıkladı. Bu dönemde sektör, 269,5 milyar Euro'luk satış geliri elde etti.

2023 yılının aynı dönemine göre bu düşüş, fiyat artışlarının etkisiyle daha da belirginleşti. Ancak, otomotiv sektörü, Almanya'daki toplam sanayi ürünleri satışlarının yüzde 25,2’sini gerçekleştirerek hâlâ en yüksek satışa sahip sektör olmaya devam etti.

İhracat Oranı Yüksek, Elektrikli Araçlarda Artış Var Alman otomotiv endüstrisinin yılın ilk yarısındaki satışlarının yaklaşık yüzde 70'i, yani 190 milyar Euro’su ihracattan oluştu. Bu oran, son 15 yılın en yüksek seviyesi olarak kaydedildi. Almanya, 1,7 milyon adet otomobil ihraç etti ve elektrikli araçların oranı neredeyse dörtte biri (yüzde 22,7) buldu. Elektrikli otomobil ihracatı, 2022’nin aynı dönemine kıyasla yüzde 113,9 oranında arttı.

Bu besini çok tüketenlere kanser isabet etmiyor! Osman Müftüoğlu bol bol yiyin dedi Bu besini çok tüketenlere kanser isabet etmiyor! Osman Müftüoğlu bol bol yiyin dedi

Rekabetin Kızışması ve Yavaşlayan Büyüme Alman otomobil üreticileri, son yıllarda artan maliyetler, enflasyon, yüksek enerji ve iş gücü giderleri ile Avrupa’daki ekonomik durgunlukla mücadele ediyor. Aynı zamanda, Çinli otomobil üreticilerinin düşük fiyatlı, sübvanse edilmiş elektrikli araçlarla pazarı hızla ele geçirmesi, Alman markaları için büyük bir tehdit oluşturuyor. Çin merkezli markalar BYD, SAIC ve Geely gibi isimler, Tesla ve Avrupa üreticileri ile birlikte piyasada büyük bir rekabet ortamı yaratıyor.

Fabrika Kapatma Uyarıları Volkswagen gibi Almanya’nın önde gelen otomobil üreticileri, maliyet azaltma önlemleri çerçevesinde, ilk defa Almanya'da fabrika kapatmayı gündeme aldı. Bu durum, sektörün karşı karşıya olduğu sıkıntıları gözler önüne seriyor. Özellikle elektrikli otomobillerde Çinli rakiplerin hızlı yükselişi, Almanya'da "Çin Şoku" olarak adlandırılan bir durumu tetiklemiş durumda.

Almanya'nın otomotiv sektörü, dünya çapında rekabetin giderek arttığı bu ortamda, gelecekteki sürdürülebilir büyüme için ciddi stratejik değişiklikler yapmak zorunda kalabilir.

Kaynak: ENSONHABER