Yurt Dışında Önemli İşler Yaptık
Taka: Bize biraz kendinizden bahseder misiniz? Kemal Akgün kimdir?

Bakü-Ceyhan-Tiflis Boru Hattı Projelerinde Bulunduk
Taka:Yurt dışında hangi ülkelerde iş yapıyorsunuz?
Kemal Akgün: Türkmenistan’da, Gürcistan’da limanlarda ve karada çalışıyoruz. Zemin iksa işleri yapıyoruz. Bakü-Ceyhan-Tiflis boru hattındaki projelerde bulunduk. Kaptan-Demir Çelik’in zemin tarama işlerinde ve bir çok firmanın marina inşaatlarını, cumhurbaşkanlığının VİP marinasını yaptı ve halen bu tür işlerde devam etmekteyiz.
Türkiye İçi Bir Çok Yerin Liman İşini Aldık
Taka: Türkiye’de nerede çalışıyorsunuz?

Kemal Akgün: Türkiye’de genelde İçtaş’ın Karasu liman tarama, Milas-Ören, Gökova Marin ve Güllük marina inşaatı, Deniz Harp Okulu’nun iç liman tarama işleri, Kabataş-Sirkeci vapur iskelesinin kazık işleri, Zeytinburnu Çırpıcı Deresi takimat limanının rıhtım ve saha betonlarını yapmaktayız.
Elimizden Geldiğince Siyasete Katkılarımız Oldu
Taka: Bir dönem siyasete girdiniz ve geri çekildiniz. Siyaset maceranızı anlatır mısınız?

Kemal Akgün: Eski Sürmene Belediye Başkanı Cemal Aksoy başkanımızın tercihi ile İl Yönetimine kurucu üye olarak önerdi. Yaklaşık 6 ay görevimiz oldu. Elimizden geldiği kadar ilçe, kaza ve köy gezip Ak Parti’nin kuruluşunda bir takım maddi manevi katılarımız oldu. Tercih ettiğimiz, sevdiğimiz, ülkemiz için iyi bir istikbal ve faydasını gördüğümüz için destek verdik. Hala da destek vermekteyiz. Biz ticaret ile uğraşıyoruz. Bizim siyasi bilgimiz yok. Zaten il Başkanı beni kurucu üyemizsin diye aradığında da siyasi bilgim yoktu. Şu anda da ülkemizin de konumu ve durumu göz önünde.
Referandumda da ‘evet’ çıkması bizim için büyük bir mutluluktur. Ülkemiz için olması gereken de buydu. Çünkü müthiş bir karmaşa içerisinde bazı siyasi partilerin ülkemizi ne şekilde kemirdiğini, ne şekilde dış ülkelere pazarladığını, içimizde bir tane terör örgütü PKK varken bizim bilmediğimiz ne örgütler var. Bunların da üstesinden geldiğini Avrupalılar görünce, baktılar ki Pkk yok oluyor; bu sefer de Avrupalılar bizim üzerimize oynamaya başladı. Ne mutlu Cumhurbaşkanımıza Allah zeval vermesin. Umuyorum ülkemizi en kısa zamanda daha refah bir pozisyona getirecektir.
Taka: Bu süreçte ekonomiyi nasıl görüyorsunuz?
Kemal Akgün: Şu anda ekonomi için kalkıp da ne olur ne olmaz demek pek doğru olmaz. İnşallah iyi olacağını ümit ediyoruz.
Türkiye Ortadoğu’nun Lideri
Taka: Siz yabancı ülkelerle de iş yapıyorsunuz. Dışarıdan bakıldığında Türkiye nasıl gözüküyor?

Kemal Akgün: Türkiye Ortadoğu’nun lideri gözüküyor. Türkiye her zaman takdir kazanan bir ülke. Bir çok Ortadoğu ve İslam ülkeleri uzakta olduğu için insanlar buraya gelip huzur buluyorlar. Alışverişini, ithalatını ve ihracatını buradan yapmak istiyor. Ama şu anda ticaretin ne olacağına dair bir şey söyleyemeyiz. Biraz daha bulutların dinmesi gerekiyor. Fırtınanın dinmesini ve ülkemizin iyi yerlere gelmesini temenni ediyoruz.
Trabzonspor’u En İyi Yerde Görmek İsteriz

Kemal Akgün: Futbola fazla ilgim olmadığından genelde yüzeysel olarak takip ediyorum. Ama Trabzonspor ile gurur duyuyorum ve her zaman destekçisiyim. Eski futbolculardan arkadaşlarımız ile konuşuyoruz. İnşallah iyiye doğru gidecek. Önceki dönemlerde malum pek iyi gitmedi. Bu sene inşallah Trabzonspor’u en iyi yerlerde görmeyi ümit ediyoruz.
Liman Trafik Sorunu Oluşturdu
Taka: Ahmet Nurçebi geçtiğimiz günlerde ‘Trabzon limanı yolcu limanı olmalı’ dedi. Bu söylem hakkında ne düşünüyorsunuz?
Kemal Akgün: Albayraktar’ı sevmek ve Trabzon Limanı’nı bu şekilde değerlendirmek; Ahmet Çebi sanayi, metal ve hurda işi yaptığı için toz duman olarak düşünmüştür. Trabzon Limanı transport taşımacılıkta Ortadoğu’nun arayıp da bulamadığı, Azerilerin birçok ülkelerin gelip de oradan uluslar arası taşımacılığın yapılmasını istediği bir yer. Azeri heyetinin gelip de özelikle Trabzon’da inceleme yapması kaçınılmaz. Trabzon limanı konteynır limanı olabilir. Tabii ki şehir merkezinde trafiği engelleme gibi bir problemi de var. Ahmet Nurçebi çok doğru söylemiştir. Trafik sorunu zaten Trabzon’da da hat safhaya ulaştı. Yolcu Trabzon’a giremiyor. En azından yolcu limanı da olsa yanında yine bölgeye hizmet edecek lojistik destek limanı da olur.
ZEKİ SANCAK