YAŞAR MATARACI’NIN ANLATTIKLARI HEM GÜLDÜRDÜ HEM DÜŞÜNDÜRDÜ

Trabzonlu otobüs şoförü Yaşar Mataracı, konuk olduğu “Otobüs Kafası” YouTube programında, yıllardır yollarda yaşadığı trajikomik olayları anlattı.

Adana otogarında kaydedilen sohbette Mataracı’nın samimi üslubu ve yer yer fıkra gibi aktardığı anılar, izleyenleri hem güldürdü hem düşündürdü.

Bilim Dünyası Onu Konuşuyor! Aronya Meyvesi Neden Süper Gıda İlan Edildi? Bilim Dünyası Onu Konuşuyor! Aronya Meyvesi Neden Süper Gıda İlan Edildi?

“İNTERNETTEN BİLET ALDI, HANGİ OTOBÜSE BİNECEĞİNİ BİLMİYOR”

Mataracı’nın ilk hikayesi, dijital çağın yolcu alışkanlıklarına dair oldu:

“Saat 11.00’de perondayım. Üniversite öğrencisi geldi, ‘Abi Trabzon’a hangi araba gidecek?’ dedi. ‘Hangi firmadan bilet aldın?’ dedim. Telefonu açtı, ‘İnternetten aldım, bilmiyorum’ dedi.”

Ardından genç yolcunun biletini Kanberoğlu Turizm’den aldığını öğrendiğini belirten Mataracı, “Otobüsün üzerinde ‘Samsun’ yazıyordu. ‘Koçum Samsun’dan sonra Trabzon’a da gideceğiz, sen bin’ dedim” diyerek esprili dille aktardı.

“BİLET SAATİNİ BİLMİYOR, BİZİ ARIYOR”

Bir başka örnekle yolcu alışkanlıklarına dikkat çeken Mataracı:

“12.00 arabasına bilet alıyor ama 13.00’te perona geliyor. Sonra arkamızdan telefonla arıyor. Bilet aldığı saati bile bilmiyor. Biz de artık yolcumuzdan rica ediyoruz, 15 dakika önce gelsinler perona.”

“YOLCUMUZU SEVİYORUZ AMA...”

Tecrübeli şoför sözlerini hem uyarı hem tebessümle bitiriyor:

“Yolcumuzu seviyoruz ama her şeyi firmaya bırakmasınlar. Biraz da biletine, saatine dikkat etsin. Perona zamanında gelsin. Yolculuk karşılıklı sorumluluk işi.”

İZLEYENLERDEN YOĞUN İLGİ

Mataracı’nın anlattığı hikâyeler sosyal medyada hızla yayıldı. “Otobüs Kafası” kanalının paylaşımı kısa sürede çok sayıda izlenme alırken, yorum yapanlar Trabzonlu şoförün doğal anlatımına övgü yağdırdı.

Dilersen bu habere “Otobüs Kafası” kanal linki, diğer yol hikayelerinden seçmeler, ya da şoförlük mesleğine dair bilgiler ekleyebilirim. İstersen hemen hazırlayayım.

Kaynak: Otobüs Kafası